تولید محصولات پتروشیمی ایران به ٤٤/٤ میلیون تن رسید

تولید محصولات پتروشیمی ایران به ٤٤/٤ میلیون تن رسید
پارسال تولید محصولات پتروشیمی کشور با وجود چالشهای موجود به حدود ٤٤/٤ میلیون تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق زاده، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجتمع های پتروشیمی در سال ٩٣ اظهار کرد: پارسال با وجود چالش های مختلف توانستیم حدود ٤٤/٤ میلیون تن محصول را تولید کرده روانه بازارهای داخلی و خارجی کنیم.

وی با بیان این که همزمان با راه اندازی فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی تحولی بزرگ در بحث تامین خوراک پتروشیمی ها در بخش متان، اتان و میعانات گازی ایجاد می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال نیز همانند پارسال ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی یا متان از طریق این فازها به تولید کشور افزوده می شود که می تواند کمک زیادی به  تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی کند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: پارسال شرکتهای پتروشیمی با بیش از ٧٠ درصد ظرفیت اسمی خود کار کرده اند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میزان تولید امسال به ٧٨ تا ٨٠ درصد می رسد، همچنین تلاش داریم تعمیرات اساسی بخشهای بالادستی و پایین دستی را در مجتمع های پتروشیمی در مدت زمانی کمتر و با کیفیت مناسب تمام کنیم.

بساق زاده با بیان این که روند صادرات فرآورده‌های پتروشیمی ایران مطلوب است و با بهره برداری از واحدهای تازه پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر  می شود، افزود: تولید فرآورده‌های پتروشیمی وضع مناسبی دارد و کشورهای زیادی افزون بر مشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید از ایران هستند.

وی ادامه داد: تامین پایدار خوراک کمک کرد تا پارسال تولید مستمر را تجربه کنیم و امسال نیز در پی رسیدن به رکوردهای تازه در تولید خواهیم بود.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۴۶۶