اعلام رای دیوان بین‌المللی داوری در مورد شکایت ترکیه از ایران در اردیبهشت ماه

اعلام رای دیوان بین‌المللی داوری در مورد شکایت ترکیه از ایران در اردیبهشت ماه
وزیر انرژی ترکیه گفت: تصمیم دیوان بین‌المللی داوری در مورد شکایت این کشور از تهران بر سر قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در اردیبهشت ماه (ماه می) اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت، اختلاف ترکیه با ایران بر سر قیمت گاز وارداتی که به دیوان بین‌المللی داوری کشیده شد، در ماه می نهایی خواهد شد.

وی توضیح داد که تصمیم دیوان بین‌المللی داوری در مورد شکایت این کشور از تهران بر سر قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در اردیبهشت ماه (ماه می) اعلام خواهد شد.

قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه به صورت رسمی اعلام نشده است. آنکارا مدعی است که ایران گاز صادراتی خود به این کشور را گران‌تر از روسیه و آذربایجان به فروش می‌رساند و در ژانویه 2012 از ایران به دیوان بین‌المللی داوری در سوئیس شکایت کرد.

ایران از سال 2001 به ترکیه گاز می‌فروشد و دومین تامین‌کننده گاز ترکیه پس از روسیه به شمار می‌رود. این کشور سالانه 10 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر می‌کند.

در ماه فوریه، دادگاه داوری بین‌المللی بررسی ادعای ترکیه را آغاز کرد. ترکیه خواستار کاهش 25 درصدی قیمت گاز ایران شده است.

۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۹۷۱