برنامه های تعمیراتی خطوط لوله و مخابرات اصفهان در سال ٩٤

برنامه های تعمیراتی خطوط لوله و مخابرات اصفهان در سال ٩٤
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان برنامه های تعمیراتی امسال را با هدف حفظ و نگهداشت تاسیسات نفتی، تدوین کرده است.

به گزارش شانا رییس نگهداری و تعمیرات مکانیک خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان در تشریح اهداف و برنامه های عملیاتی این واحد در سال ١٣٩٤ گفت: تعمیر توربین و مخازن مارون، نصب دیزل ژنراتورهای جدید، تجهیز واحدها به سیستم LAN و ساماندهی بخشهای مختلف،برنامه های عملیاتی امسال شرکت خطوط لوله و مخابرات اصفهان است.

غلامی با بیان این که برای تعمیرات توربینهای سولزر و تعمیر تعدادی از مخازن مارون بر اساس اولویت، برنامه ریزی شده است، اظهار کرد:انتظار می رود در صورت تامین قطعات و صدور مجوز از ستاد،این موارد نیز  اجرایی شوند.

وی نصب باقیمانده دیزل ژنراتورهای جدید SPMTU١٢٠٠ به جای توربو ژنراتورهای قدیمی رستون را از دیگر برنامه های این واحد خواند و تصریح کرد: در صورت تامین این تجهیزات و تکمیل لوله کشی سوخت در کنار ساخت و تکمیل اگزوز، در کوتاهترین زمان نسبت به نصب آنها اقدام خواهد شد.

وی با بیان این که برنامه ریزی جهت رفع اشکالات جزئی توربینهای سولزر به ویژه رفع اشکال لرزش توربینها در محل که بسیار مشکل و زمان بر است نیز در برنامه منطقه قرار دارد،افزود: همچنین تکمیل روتین جرثقیلها، مکانیزه کردن پروسه تعمیرات و اجرای به موقع فرامین CMMS IP ، همچنین تجهیز واحد تکنسین به LAN ، تجهیز واحد تعمیرات به بالابر ماشینی، تجهیز مراکز مارون به انبار و سیستم انبار داری متمرکز ابزار به منظور حذف مسئولیت نگهداری ابزارها از واحدهای فنی، ساماندهی، تجهیز و قفسه بندی کارگاههای مارون، از دیگر برنامه های امسال بخش تعمیرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان است.

وی ادامه داد: همسو با سیاستهای مقابله با تحریم و تحقق اقتصاد مقاومتی، متخصصان این واحد قطعات متعددی شامل؛ گیربکس ولو، پوسته گیربکس، پروانه وکوپلینگ گلیکول پمپ، قطعات مکانیکال سیل میکسرها، فلنجهای مکانیکال سیل، رادیاتورهای آبی و روغنی سولزرها و ... را ترمیم و بازسازی کرده اند.

رییس نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه اصفهان درباره عملکرد این واحد در سال ١٣٩٣ نیز گفت: حجم بالایی از کارهای انجام شده در منطقه به واحد مکانیک اختصاص داشت که با نگاهی آماری می توان به انجام ٩٧٨ مورد تعمیرات از ٩٨٥ مورد درخواست کار ارسالی به این واحد، شامل ٢٧٥ فعالیت توسط گروه روتین، ٤٨٧ فعالیت روتین توسط تکنسینهای مراکز و ٢١٤ مورد تعمیرات پیش بینی نشده و اضطراری و ٢ مورد تعمیرات اساسی (توربین و دیزل اضطراری) اشاره کرد.

غلامی عنوان کرد: برآورد، محاسبه، عقد قرارداد و نظارت ٢ مخزن اصلی ذخیره نفت خام در مراکز انتقال نفت گندمکار و اصفهان و یک مخزن در مرکز انتقال نفت رامهرمز را از دیگر فعالیتهای سال گذشته برشمرد.

به گفته وی تعمیر اساسی توربین سولزر شماره یک مراکز انتقال نفت امیدیه و تعویض محور آن، تعمیر اساسی دو عدد بوستر پمپ در مرکز انتقال نفت شهید بهشتی و یک بوستر پمپ در مرکز انتقال نفت ایذه، راه اندازی دیزل ایستگاه مخابراتی شماره ٧ در شرایط استثنایی (برف و سرما)، روتین سالانه ولوها،  جرثقیلها، مخازن، میکسرها و بوستر پمپها بخشی دیگر از فعالیتهای انجام شده در سال پیش است.

رییس نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه اصفهان، گفت: باز کردن دو دستگاه توربین سولزر به منظور در اختیار قرار دادن بیرینگ دو توربین به واحد ابزار دقیق جهت تعویض ترموکوپل در مراکز انتقال نفت شماره ٦ و شماره ١، ادامه نصب و راه اندازی چهار دستگاه توربین سولار و عملیات پایپینگ آنها در مراکز انتقال نفت گندمکار و باغملک و ... بخشی از اقدامات این واحد در سال ١٣٩٣ بوده است.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۶۴۵