وزارت نفت 400 میلیارد ریال به طرح های عام المنفعه بوشهر کمک کرد

وزارت نفت 400 میلیارد ریال به طرح های عام المنفعه بوشهر کمک کرد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این سازمان به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران سال گذشته 400 میلیارد ریال به طرح های عام المنفعه استان بوشهر کمک کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی افزود: این سازمان به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در این منطقه راهبردی، ضمن تحقق ماموریت های اصلی صنعت نفت در زمینه انجام عملیات پشتیبانی از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی، برای عمل به مسوولیت های اجتماعی همواره پیشگام بوده است.

وی اضافه کرد: خدمات و کمک های عام المنفعه زیادی پارسال در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و زیربنایی به شهرهای واقع در حوزه عملیاتی این منطقه ارایه شده است.

یوسفی با بیان این که توسعه و آبادانی شهرهای واقع در حوزه عملیاتی صنعت نفت مورد توجه جدی است، ادامه داد: فعالیت های گسترده صنعتی در هر نقطه از دنیا همواره سبب تغییرهایی در برخی از شئون زندگی ساکنان اصلی آن مناطق می شود که عمل به مسوولیت های اجتماعی در صنعت به عنوان یک وظیفه مورد پذیرش همگان قرار دارد و صنعت نفت نیز در این زمینه تاکنون منشا خدمات بسیاری در استان بوشهر بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعتبار اولیه پیش بینی شده پارسال برای طرح های عام المنفعه صنعت نفت در استان بوشهر را از محل تعهدهای وزارت نفت ١٢٠ میلیارد ریال عنوان کرد.

یوسفی افزود: با وجود تنگناهای مالی با پیگیری های به عمل آمده از سوی سازمان منطقه ویژه پارس و نظر مساعد مسوولان وزارت نفت این اعتبار به ٤٠٠ میلیارد ریال افزایش یافت که همه این مبلغ با توجه به پیشرفت پروژه ها پرداخت شده است.

یوسفی گفت: محل هزینه طرح های عام المنفعه در بخش های زیربنایی، راهسازی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان، آبرسانی است.

وی تاکید کرد: افزایش سه برابری بودجه عمرانی خدمات عام المنفعه از محل تعهدات وزرات نفت پارسال ناشی از عزم راسخ صنعت نفت در عمل به مسوولیت اجتماعی است و امیدواریم در سال جدید نیز این روند رو به رشد ادامه یابد.

یوسفی همچنین با اشاره به مصوبه های سفر فروردین سال 90 رهبر معظم انقلاب به عسلویه اظهار کرد: در این سفر ٢٤٥ میلیارد ریال پروژه به عهده وزارت نفت قرار گرفت و همسو با این نیز با توجه به میزان پیشرفت پروژه ها این میزان در بازه های زمانی مختلف به طور کامل پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: پارسال همه تعهدهای وزارت نفت در این زمینه انجام شد و با بهره برداری از این پروژه ها که در حوزه های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، فضای سبز، عمران شهری است، شاهد تکمیل و توسعه زیر ساخت ها در منطقه خواهیم بود.
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۵۵۹