استمرار نظام دو نرخی ارز تا پیش از لغو تحریمها

استمرار نظام دو نرخی ارز تا پیش از لغو تحریمها
مسعود نیلی با بیان این که تا پیش از برداشته شدن تحریمهای بین المللی نظام دونرخی ارز در کشور باقی خواهد ماند، گفت: صادرکنندگان می توانند فعالیتهای خود را با نرخ ارز آزاد ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری شب گذشته (٢٥ فروردین ماه) در حاشیه پنجمین گردهمایی کارآفرینان برتر مهندسی پلیمر و شیمی ایران با بیان این که پارسال رشد اقتصادی کشور مثبت بود، گفت: از نیمه دوم سال ٩٢ با روند نزولی تورم این امکان فراهم شد که نقدینگی موجود در کشور جذب بازار سرمایه و سیستم بانکی شود.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری افزود: امسال با توجه به کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی قابل توجه در سال ٩٣، سالی سخت به لحاظ اقتصادی خواهیم داشت؛ از سوی دیگر هم اکنون قیمت جهانی نفت حدود ٥٠ دلار است، در حالی که پارسال بیش از یکصددلار بود.

وی نرخ تورم کنونی را در کشور  ١٥ درصد اعلام کرد و گفت: پارسال دومین بار پس از سال ١٣٧٥ رکورد کاهش نرخ تورم در کشور شکسته شد.

نیلی امسال را به دو بخش اقتصادی تقسیم کرد و گفت: در صورت توافق نهایی هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ امسال دو نیمه متفاوت از نظر اقتصادی برای کشور می توان متصور بود. با برداشته شدن تحریمهای بین المللی امکان دسترسی ما به بازار های جهانی و صادراتی فراهم می شود.

مشارو اقتصادی رئیس جمهوری انتظارات و فضای مثبت موجود در فعالان بازار و اقتصاد را نسبت به بهبود کسب و کار بعد از توافق هسته ای سبب رونق کشور دانست و گفت: هم اکنون ابزارهای لازم (عمدتا انتشار اوراق مشارکت)، برای بهبود فضای اقتصادی کشور تا پیش از لغو تحریمها از سوی دولت پیش بینی شده است.

نیلی گفت: تفاهم هسته ای لوزان تاثیر زیادی روی بازار سرمایه ایران گذاشت و در صورت حفظ چار چوب کنونی وضع  بازار سرمایه و ارز امسال می توان با وجود تحریمها به بهبود شرایط صادرات غیر نفتی امید داشت.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری ایجاد آمادگی در اقتصاد کشور برای رفع تحریمها و استفاده از امید ایجادشده در کشور به سبب احتمال توافق نهایی هسته ای برای حفظ وضع موجود اقتصاد را از اولویتهای اقتصادی دولت در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۴۹۹