درخواست رسیدگی به اساسنامه شرکت ملی نفت با اصل 85 قانون اساسی

درخواست رسیدگی به اساسنامه شرکت ملی نفت با اصل 85 قانون اساسی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از نهایی شدن اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در نظر داریم تا در صحن علنی بتوانیم با استناد به اصل 85 از مجلس اجازه بگیریم که این اساسنامه توسط کمیسیون به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارائه شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی نفت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت: در حال حاضر کار اساسنامه در کمیسیون نهایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال، سال پایانی مجلس است و از طرفی باید مجلس برنامه ششم را هم به تصویب برساند کمیسیون در نظر دارد تا در صحن علنی بتواند با استناد به اصل 85 از مجلس اجازه بگیرد که این اساسنامه توسط کمیسیون به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارائه شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی نفت حدودا دارای 80 ماده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به آن قطعا زمان زیادی را نیاز دارد اگر بخواهیم به صورت عادی آن را در مجلس بررسی کنیم به زمان طولانی‌تری نیاز داریم لذا قصد داریم از مجلس اجازه بگیریم که با اصل 85 قانون اساسی آن را در کمیسیون به تصویب برسانیم و سپس به شورای نگهبان جهت نهایی شدن ارجاع دهیم.

وی همچنین یادآور شد: طبق اصل 85 قانون اساسی مجلس می‌تواند اجازه دائمی شدن را به اساسنامه‌ها نیز بدهد در واقع تنها در مورد بررسی اساسنامه‌ها است که هم به صورت آزمایشی و مدت‌دار و هم به صورت دائمی می‌توان آن را رسیدگی کرد و دولت هم می‌تواند آنچه را کمیسیون تصویب کرده اجرای آزمایشی آن را انجام دهد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۶۴۷