فاز اول پالایشگاه بیدبلند 2 تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فاز اول پالایشگاه بیدبلند 2 تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به ابلاغیه احداث پالایشگاه گازی بید بلند 2 گفت: فاز اول این پالایشگاه براساس برنامه‌ریزی حداکثر تا دو سال آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عادل نژاد سلیم در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغیه احداث پالایشگاه گازی بید بلند 2 گفت: این ابلاغیه امروز به دست من رسید که براین اساس ما کار احداث را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه احداث این پالایشگاه تاکنون مدت بسیار زیادی به دلایل مختلف طول کشیده است و شرکت هلیدنگ خلیج فارس این پالایشگاه را چند ساله راه اندازی خواهد کرد، گفت: ما سعی خواهیم کرد، در سریع ترین زمان ممکن این پالایشگاه را که به آن نیازمند هستیم، راه اندازی کنیم که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، حداکثر تا دو سال آینده فاز اول این پالایشگاه راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به احداث پتروشیمی ونیران-آپادانا گفت: به دلیل مشکلات مالی که این پتروشیمی داشت ونزوئلا از این پتروشیمی منفک شد و شرکت هلیدنگ خلیج فارس جایگزین آن شد و ما کار احداث را نیز در این پتروشیمی به زودی آغاز خواهیم کرد.

نژاد سلیم با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته در هلدینگ، سالانه 6 تا 7 درصد به تولیدات خود اضافه می کند، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که امسال به ظرفیت اسمی برسیم.

وی با اشاره به نوسان بورس و تاثیر سهام هلدینگ خلیج فارس در این نوسان خاطرنشان کرد: وقتی سهام دار عمده سهام خود را کنترل می‌کند، در این صورت شرایط بورس طبیعی خواهد بود، اما وقتی این شرایط از بازار خارج شد و بحث روانی مطرح شد و همه منتظرند تا مسائل سیاسی را به بورس نسبت دهند، در این صورت کنترل از دست ما خارج است.

نژاد سلیم خاطرنشان کرد: بورس ما هم اکنون تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته است و من امیدوارم هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: برخی از حاضران بورس که به دنبال بورس بازی هستند، در این شرایط زیان خواهند دید، اما سهامداران هلدینگ خلیج فارس که به دنبال سود در بلند مدت هستند، قطعا هلدینگ بهترین سهم است، زیرا اخیرا پتروشیمی‌های گازی نیز به این هلدینگ پیوسته اند که می تواند منجر به بهبود سهام هلدینگ خلیج فارس شود.

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۷۲۴