توقف ساخت کارخانه ذوب آهن ملکان

توقف ساخت کارخانه ذوب آهن ملکان
مدیرعامل شرکت صنایع ذوب آهن شمال‌غرب از تعطیلی پروژه ساخت کارخانه ذوب آهن ملکان خبر داد.

مرتضی حمایت خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان واقعیت دارد و این کارخانه هم اکنون تعطیل شده است. ساخت این کارخانه، هشت سال پیش، آغاز و برای ساخت آن حدود 86 نفر پرسنل جذب شده بود. این کارخانه هنوز به مرحله راه‌اندازی نرسیده بود.

وی، تغییر کاربری و وجود زمین‌های معوض را عامل تعطیلی شرکت صنایع ذوب آهن شمال غرب در ملکان دانست و توضیح داد: متاسفانه بنیاد مسکن برای زمین‌های کارخانه، سند معوض گرفته و سپس سند مالکیت صادر کرده است، از این رو هم اکنون مالکان زمین‌های فوق مبلغ کلان از کارخانه طلب می‌کنند. این امر ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن کرده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر جهادکشاورزی و اعضای شورای شهرستان برای حل مشکلات این کارخانه گفت: منتظر نتیجه این جلسات هستیم. بازگشایی مجدد پروژه به تصمیمات دستگاه‌های دولتی و مسئولان مربوطه شهرستان وابسته است.

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب آهن شمال غرب، وسعت فاز اول این شرک را 10 هکتار و پیشرفت فیزیکی ساخت کارخانه را نزدیک به 70 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت رفع مشکل تعطیلی، در بازه زمانی 9 ماهه، سالیانه 350 هزار تن میلگرد ساختمانی نمره 8 در این کارخانه، تولید و زمینه اشتغالزایی حداقل 180 نفر فراهم خواهد شد. در فاز دوم این کارخانه زمینه تولید ذوب احیا با اشتغالزایی مستقیم برای 1200 نفر و غیرمستقیم 6000 نفر فراهم می‌شود.

وی از بیکاری 80 پرسنل دفتری و کارگر شرکت ذوب آهن شمال غرب در ملکان و تبریز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه به علت اتمام قرارداد و تعطیلی کارخانه از 86 پرسنل، 80 نفر کار خود را از دست دادند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۵۲۱