جهانگیری:طرح های وزارت نفت اولویت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است

جهانگیری:طرح های وزارت نفت اولویت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که اجرای طرح های وزارت نفت از اولویت های دولت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین منابع مورد نیاز این طرح ها حداکثر همکاری را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه نحوه تامین مالی طرح های کلیدی و محورهای با اهمیت وزارت نفت در سال 94، به طرح های مهم وزارت نفت در میادین مشترک نفت و گاز اشاره کرد و افزود: اهمیت و اولویت اجرای این طرح ها مورد تاکید همه مسئولان کشور است و همه باید کمک کنند تا موانع برطرف و هرچه سریعتر این طرح ها به بهره برداری برسند.

در این جلسه که رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مشاور اقتصادی رییس جمهوری نیز حضور داشتند، وزیر نفت گزارشی از طرح های اصلی و پراهمیت در دست اجرای این وزارتخانه ارایه و مشکلات پیش روی تامین منابع برای تکمیل این طرح ها را مطرح کرد.

برنامه گاز رسانی به 2.5 میلیون خانوار جدید در روستاها و شهرهای کوچک، اجرای عملیات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان، اجرای خط لوله گاز صادراتی جدید به کشور عراق، تکمیل برخی از طرح های پالایشگاهی از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تکمیل و بهره برداری از 12 واحد جدید پتروشیمی در سراسر کشور و اجرای برخی از طرح های جدید در میادین مشترک نفت و گاز از جمله برنامه هایی بود که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به تشریح جزییات و اعتبارات مورد نیاز اجرای آن ها پرداخت.

در این نشست رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، نمایندگان بانک مرکز ی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم در خصوص ابعاد ، جوانب و راهکارهای ممکن برای تسریع در اجرای طرح های اصلی وزارت نفت توضیحاتی ارایه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۴۰۳