قیمت نفت ایران بیش از ٤ دلار افزایش یافت

قیمت نفت ایران بیش از ٤ دلار افزایش یافت
قیمت نفت سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ٢٠ آوریل (دوشنبه ٣١ فروردین ماه) بیش از چهار دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٠ آوریل با چهار دلار و ١٨سنت افزایش به ٥٨ دلار و ٩٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای سال ٢٠١٥ تا کنون ٥١ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز در هفته مورد بررسی چهار دلار و ٦ سنت افزایش یافت و به ٥٦ دلار و ٧٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ٢٠١٥ تا کنون ٤٩ دلار و ٢٣ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ٥٨ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٧٠ سنت افزایش یافت.

براساس گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته منتهی به ٢٠ آوریل با سه دلار و ٧٦ و سه دلار و ١١ سنت افزایش به ٥٥ دلار و ٥٧ و ٥٩ دلار و ٩٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام دو شاخص دوبی و عمان نیز در هفته مورد اشاره افزایش بیش از سه دلاری را تجربه کردند؛ قیمت نفت دوبی با سه دلار و ٧٤ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٤٨ و قیمت نفت عمان با سه دلار و ٦٥ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه رسید.

در این هفته بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آینده و اختیاری به میزان ١٩,١٨٥ هزار قرار داد افزایش دادند و آن را به سطح ٢٣١.٥٥٦ هزار قرارداد رساندند و به این ترتیب به تقویت قیمتها کمک کردند.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۶۱۹