برگزاری اولین جلسه کمیسیون فرآورده های روغن در سال 1394

اولین جلسه کمیسیون فرآورده های روغنی در سال 1394 با حضور جمع کثیری از اعضاء در روز یکشنبه مورخ 94/2/6 ساعت 16 برگزار شد.

در این جلسه مطالبی در خصوص موضوعات مطروحه در جلسه مشترک اتحادیه و ستاد در تاریخ 94/1/29 ارائه گردید و هر یک از اعضاء کمیسیون نظران خود را ارائه نمودند، بر این اساس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد ارائه یک نسخه از گزارش بازرس قانونی کلیه شرکت های صادر کننده و مشتقات نفتی پس از تایید و بررسی رسمی جهت دریافت و یا تمدید مجوز تسهیلات صادراتی الزامی است.

در خصوص مشکلات صادراتی به خصوص مشکلات مربوط به صادرات گریس مذاکره بعمل آمد و قرار بر این شد موضوع کتباً به اتحادیه منعکس گردد تا از طریق اتحادیه پیگیری شود و همچنین جلسه مشترکی بین اتحادیه، سازمان ملی استاندارد و گمرک تشکیل شود.

بحث و بررسی در مورد طرح ساماندهی واحدهای روغن تصفیه دوم انجام گرفت و اطلاعاتی درباره فرم جدیدی که ستاد تنظیم کرده است ارائه گردید.

در رابطه با نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ایران که در تاریخ 16 لغایت 19 اردیبهشت برگزار می شود و همچنین برگزاری سمینار تخصصی در تاریخ 94/12/17 همزمان با نمایشگاه تحت عنوان راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی گزارشاتی ارائه گردید و همچنین از برگزاری نمایشگاه نفت و گاز در باکو و مسکو در سال جاری اطلاعاتی ارائه شد.

پیشنهاد تعیین مشخصات فنی برای روغن های 10 و 20 و 30 ارائه گردید و در این رابطه مقرر گردید کمیته تخصصی متشکل از چندین نفر از اعضاء من جمله: آقایان شهریاری،رحمانی، منیری، طباطبایی، ابوترابی و شریعت و ... در این خصوص تشکیل شود.

جلسه راس ساعت 18:40 پایان گرفت.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید... 

۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۷۳۰