مرحله دوم فروش اوراق سلف نفتی با سود ۲۵ از فردا آغاز می شود

مرحله دوم فروش اوراق سلف نفتی با سود ۲۵ از فردا آغاز می شود
مرحله دوم عرضه اوراق سلف استاندارد نفت کوره فردا (٩ اردیبهشت) در بورس انرژی عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، دومین مرحله از عرضه نخستین اوراق سلف نفت کوره شرکت ملی نفت ایران به ارزش ٥٠٠ میلیارد ریال از فردا (چهارشنبه ٩ اردیبهشت ماه)  آغاز می شود و بر اساس اعلام بورس انرژی قیمت هر قرارداد این اوراق ١٠ میلیون و ٦٦١ هزار و ٤٤٠ ریال است.

این گزارش می افزاید: با عرضه مرحله اول اوراق سلف نفتی که هفته گذشته انجام شد اینک مرحله دوم فروش این اوراق به ارزش ٥٠٠ میلیارد ریال از فردا  و در کارگزاریهایی که دارای مجوز بورس انرژی هستند، آغاز می شود.

بر اساس اعلام بورس انرژی قیمت هر قرارداد از این اوراق ١٠,٦٦١.٤٤٠ ریال است و عرضه آن از فردا به مدت یک هفته کاری ادامه داشته و در روز چهارشنبه ١٦ اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک بوده و هدف از عرضه آن تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.

اندازه هر قرارداد این اوراق معادل یک تن نفت کوره بوده و عرضه بصورت ریالی است، مشاور پذیرش، متعهد خرید و  بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه تامین و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری تدبیرگران فردا است.

براساس این گزارش، این اوراق منظم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است . سود روز شمار این اوراق ٢٣ درصد تعیین شده و در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، اما این سود می تواند تا سقف ٢٨ درصد هم افزایش یابد.

همچنین مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۴۶۴