ما مطمئن‌ترین عرضه‌کننده نفت روی زمین هستیم

ما مطمئن‌ترین عرضه‌کننده نفت روی زمین هستیم
وزیر نفت عربستان گفت: ما مطمئن‌ترین عرضه‌کننده نفت روی زمین هستیم و کیفیت و کمیت را تضمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی النعیمی وزیر نفت عربستان که به رغم تغییر و تحولات گسترده در کابینه این کشور در سمت خود ابقا شده است، افزود: عربستان یک تامین‌کننده پایدار و مطمئن نفت باکیفیت است.

وی در جریان سفر به چین و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین کشور صادر‌کننده نفت جهان به دنبال افزایش سهم بازار خود است، افزود: ما طی سالیان دراز ثابت کرده‌ایم که شریک قابل اعتمادی برای چین همزمان با افزایش تقاضای انرژی این کشور هستیم. ما به این همکاری و دوستی پایبند هستیم.

النعیمی افزود: ریاض حدود روزانه یک میلیون بشکه نفت به چین صادر می‌کند.

وزیر نفت عربستان گفت: تقاضای نفت آسیا بالا است و عربستان آماده عرضه هر میزان نفت بیشتر به این قاره است.

وزیر نفت عربستان به مقامات چینی گفت: عربستان آماده عرضه نفت بیشتر به چین در صورت نیاز است.

النعیمی روز گذشته تاکید کرد که اگرچه در قیمت جهانی نفت از ماه ژوئن یک کاهش 50 درصدی رخ داده و به اقتصاد‌های رو به رشد آسیا کمک کرده اما افزایش و کاهش ناگهانی هزینه تولید نفت مورد استقبال نیست.

وی افزود: نفت جایگاه مهم خود را حفظ خواهد کرد و عربستان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت جهان خواهد ماند. ما نباید این حقایق و اهمیت رابطه بین دو کشور را فراموش کنیم.

النعیمی اصلی‌ترین عامل در تصمیم اوپک در ماه نوامبر گذشته برای حفظ سقف تولید این سازمان و نادیده گرفتن درخواست‌ها برای کاهش تولید بود.

این وزیر کهنه کار سعودی گفته است که عرضه نفت عربستان احتمالا 10 میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند که نشان می‌دهد این کشور به آرامی به دنبال پس گرفتن سهم بازار خود است.

سفر النعیمی به چین پس از سفر وی به کره جنوبی انجام شد که نشان می‌دهد ریاض منتظر این نیست که سهم بیشتر در بازار سراغ عربستان بیاید، بلکه فعالانه در حال مدیریت اوضاع است.

النعیمی همچنین گفت: عربستان به دنبال قیمت عادلانه و پایدار برای نفت است که هم به نفع تولید‌کنندگان و هم مصرف‌کنندگان باشد و اجازه دهد عرضه و تقاضای جهانی با یک روند تدریجی رشد کند.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۴۶۰