دانش ساخت سکوهای نفتی در داخل بومی سازی شده است

دانش ساخت سکوهای نفتی در داخل بومی سازی شده است
عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: با تلاش متخصصان ایرانی در سالهای اخیر دانش ساخت، نصب و استخراج نفت و گاز به وسیله سکوهای نفتی فراساحل به منظور انتقال این منابع به خشکی در کشورمان بومی سازی شده است.
به گزارش ایرنا، سعید مظاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: صنعت فراساحل در حوزه های نفت و گاز در توسعه پایدار اقتصاد ملی نقش مهمی دارد و در شرایط فعلی اتحاذ روش های صحیح و کارآمد در زمینه استفاده از فناوری های به روز صنایع فراساحل توسط شرکت های ایرانی و پیمانکاران داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان آنکه وجود منبع عظیم نفت و گاز در شمال و جنوب کشور و رشد چشمگیر تقاضا برای استفاده از انرژهای فسیلی توجه به توسعه صنعت فراساحل را در کشورمان ضروری کرده است، گفت: برای توسعه صنایع فراساحل باید زمینه های فعالیت بیش از پیش شرکت های طراح و پیمانکاری سکوهای نفت و گاز در کشور فراهم شود تا شرکت های بیشتری در این عرصه فعالیت کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ایران یادآور شد: برای طراحی و ساخت تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت فراساحل استفاده از فناوریهای جدید به منظور آشنایی بیشتر متخصصان ایرانی با روشهای نوین در تعمیر و نگهداری سکوها و سازه های فراساحل ضروری است و باید توجه به رویه ها و دستورالعمل های ایمنی، بازرسی و رده بندی در صنعت فراساحل مورد توجه جدی قرار گیرد.

مظاهری اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد ملی به صنعت نفت و گاز وابستگی زیادی دارد، انجمن مهندسی دریایی ایران از یک دهه گذشته به حوزه فراساحل ورود پیدا کرده تا از ظرفیت شرکت های داخلی در این حوزه بیشتر استفاده نماید.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران یادآور شد: امروز صنعت فراساحل در شکوفایی اقتصادی کشورها نقش مهمی ایفا می کند و وجود میادین مشترک نفت و گاز در آب های پیرامونی کشورمان اهمیت انجام اکتشافات و استخراج منابع دریایی در این میادین را در تحقق مدیریت بهینه منابع و ذخایر دریایی نشان می دهد.

وی با بیان آنکه رشد صنعت فراساحل طی سه دهه گذشته مرهون دست اندرکاران این حوزه است، گفت: ساخت سکوی امیرکبیر در دریای خزر برای استخراج منابع فسیلی از عمق زیاد توانمندی ایران را در این عرصه نشان می دهد و نصب لوله های خطوط دریایی در داخل آبهای اطراف کشور نمونه ای از ظرفیت های داخلی در این عرصه است.

مظاهری، کمبود منابع مالی و سرمایه گذاری در این عرصه را از عمده مشکلات صنعت فراساحل ذکر کرد و خواستار توجه نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز در این عرصه شد تا سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه فعال شوند.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۵۶۰