رونق اقتصادی کشور در گروی تحرک در بخش انرژی است

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: اقتصاد کشور متکی به نفت بوده و طبیعی است که بدون ایجاد تحرک در این بخش، سایر بخش ها نیز از رکود خارج نخواهند شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رضا پدیدار، روز دوشنبه در نشست خبری، با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت در بخش های زیربنایی صنعت نفت، خواستار استفاده هر چه بیشتر از توان پیمانکاران داخلی شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به توان داخلی سازندگان، گفت: پیمانکاران داخلی از توان فنی و مهندسی بالایی برخودارند ،اما برخی کارفرمایان دولتی از این توان استفاده نمی کنند.

وی افزود: سال های گذشته به دلایل مختلف ، از جمله تحریم ها، سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی با افت چشم گیری مواجه شد که پیامد بی اعتمادی در این بخش را به دنبال داشت و منجر به بلا استفاده ماندن ظرفیت سازندگان داخلی شد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: تشکل های صنعتی اکنون به بلوغ خوبی رسیده اند و می توانند در کنار دولت به عنوان بازوی کارشناسی به بهبود روند موجود کمک کنند.

وی اظهار داشت : اکنون تشکل های بخش انرژی و پیمانکاران دراین حوزه از توان بالایی برخوردارند ،اما از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

پدیدار گفت: انجمن سازندگان بارها شرایط تولیدکنندگان داخلی و ظرفیت های خالی سازندگان را به مسئولان دولتی اعلام کرده ، اما تاکنون به آن پاسخی داده نشده و اطلاعات درستی هم از پروژه های عمرانی مصوب وجود ندارد.

رئیس انجمن مزبور، لزوم کوچک سازی بدنه وزارت نفت را برای ایجاد رونق مورد تاکید قرار داد و گفت : براساس قانون قرار است که شرکت های اقماری وزارت نفت به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند، اما این رویه به درستی دنبال نمی شود که از جمله آنها می توان انحلال شرکت دولتی کالای نفت تهران را نام برد .

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه انتقال شرکت کالای نفت تهران به بدنه وزارت نفت ، موجب تشدید فضای رانتی موجود خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس قانون، به جای الحاق شرکت ها به بدنه وزارتخانه، آنها باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۱۳
تعداد بازدید : ۴۸۵