تقویت ساخت داخل رویکرد بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت

تقویت ساخت داخل رویکرد بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تقویت و بهره گیری بیشتر از ساخت داخل در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، مدنظر قرار دارد.

غلام محمد زارعی، با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: ساخت داخل باید موردتوجه قرار گیرد، بنابراین رویکرد نمایشگاه‌ها باید سمت‌وسوی حمایت از تولید داخل داشته باشد.عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن افزود: در سالهای گذشته نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز به‌خوبی برگزار شد، اما امسال چون راهبرد حمایت از تولید داخل مدنظر است ارزش آن بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: حمایت از تولید داخل در قالب استفاده حداکثری از تولیدات داخلی اجرایی می‌شود. ازاین‌رو، همه بخشهای صنعتی کشور باید از ساخت داخل استفاده کنند.

وی بابیان اینکه صنایع نفت و گاز برای کشور راهبردی هستند، افزود: خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات این بخش افزون بر مسئله صرفه‌جویی اقتصادی، سبب رونق کسب‌وکار بخش تولیدکنندگان کالاهای مربوط با صنایع نفت و گاز می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، ساخت داخل را رکن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر همه کالاهای موردنیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور ساخته شود، شاهد جهش رونق کسب‌وکار در این بخش خواهیم بود که عواید اقتصادی فراوانی برای کشور خواهد داشت.عضو کمیسیون صنایع و معادن یادآوری کرد: در روند ساخت داخل باید مقوله کیفیت، پیوسته مدنظر سازندگان باشد چون صنایع ضمن آنکه تمایل دارند از ساخت داخل استفاده کنند به دنبال بهره‌مندی از کالای با کیفیت هستند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از شانزدهم اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
شانا |
تعداد بازدید : ۵۱۵