پیشرفت بخش پالایشگاهی فاز ١٩ از مرز ٨٠ درصد گذشت

پیشرفت بخش پالایشگاهی فاز ١٩ از مرز ٨٠ درصد گذشت
با توجه به این که حفاری فاز ١٩ تا پایان خردادماه به پایان رسیده و پیشرفت بخش پالایشگاهی هم از مرز ٨٠ درصد گذشته است؛ امسال دو ردیف شیرین سازی این پالایشگاه وارد مدار تولید می شوند.

  • محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس، شنبه، ١٩ اردیبهشت ماه در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اجرای فاز ١٩ پارس جنوبی، گفت: هم اکنون حفاری در بخشهای A و B فاز ١٩ به پایان رسیده و حفاری قسمتی از بخش C هم تمام شده است.

    وی با بیان این که پیش بینی می کنیم حفاری فاز ١٩ تا پایان خردادماه امسال به پایان برسد، تصریح کرد: با توجه به این که پیشرفت بخش پالایشگاهی نیز از مرز ٨٠ درصد گذشته است همه تلاش خود را به کار می بریم تا پایان امسال دو ردیف شیرین سازی این فاز را وارد مدار تولید کنیم.
    فاز ١٩ پارس‌جنوبی در میان پروژه هایی که از سوی وزارت نفت به عنوان پروژه های اولویت دوم پس از فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨مطرح هستند، دارای بیشترین پیشرفت است. این فاز در ناحیه  غربی مخزن پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی آن در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٥,٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

    در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه و تبدیل می‌ شود.

    طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

    بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار تقویت ساخت داخل با اتکا بر اصول اقتصاد مقاومتی، از ١٦ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان امروز (١٩ اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۵۵۱