٤٠٠ هزار تن فرآورده نفتی از بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شد

٤٠٠ هزار تن فرآورده نفتی از بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ترانزیت حدود ٤٠٠ هزار تن فرآورده های نفتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، به کشورهای حوزه خلیج فارس در فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سعدالله عبداللهی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام  با اختصاص ٤٠ درصد از ترانزیت خروجی کشور در این مدت جایگاه خود را به عنوان نخستین مرز ترانزیت خروجی کالا، در کشور حفظ کرده است.

وی افزود: این میزان فرآورده نفتی بوسیله ١٤ هزار و ٨٠٠ دستگاه کامیون ورودی به منطقه ویژه اقتصادی، ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد رشد نشان می دهد.

عبداللهی توانمندیها و مزایای این مجتمع بزرگ بندری را از لحاظ ترانزیتی، همجواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس، اتصال به راههای مواصلاتی ریلی و جاده ای و برخورداری از تجهیزات و امکانات لازم برای انجام تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: توسعه ظرفیت مخازن نفتی به همراه تخصیص مناسب و به هنگام اسکله و تجهیزات برای کشتیهای ترانزیتی نیز سبب شده که شرایط بسیار مساعدی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر در این منطقه  فراهم شود و شاهد بهبود شاخصهای عملیاتی در زمینه ترانزیت فرآورده های نفتی  باشیم.

وی گفت: استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری برای احداث و تجهیز پایانه های نفتی در کنار اتخاذ تصمیمهای موثر و راهبردی برای توسعه ترانزیت، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخشهای مختلف حمل و نقل، اقدام سازمانهای مرتبط در حرکتی هماهنگ جهت رفع موانع و تسهیل در بخش ترانزیت، توانسته است در بهره‌ برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد این مجتمع بندری نقش قابل توجهی ایفا نماید.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۶۳۱