یک نماینده مجلس: یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود

یک نماینده مجلس: یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس،با بیان اینکه یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می شود، از تدوین طرحی برای تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل‌سوز خبرداد و گفت: این طرح گامی بلند در راستای مصرف بهینه انرژی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مجید جلیل سرقلعه تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل‌سوز براساس پیمایش را گامی بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ساماندهی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی،مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت سه ویژگی مهم این طرح است که از اول خرداد اجرا می شود.

  مدیریت مصرف انرژی کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری را به همراه دارد
نماینده مردم لردگان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه مدیریت مصرف انرژی موجب کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری می شود،افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش هزینه‌های تولید انجام شود.

وی با اشاره به این موضوع که اقتصاد ایران تک محصولی است و قسمت اعظم درآمدهای خود را از فروش سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد،تصریح کرد:‌ هرچه مصرف این سوخت‌ها در کشور بهینه باشد،درآمدزایی ملی نیز بیشتر می‌شود.

  یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه عمل به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی راهکار عبور کشور از بحران‌ و تنگناهای مالی است،گفت:یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود و اگر خودروهای گازوئیل‌سوز مازاد بر نیاز سوخت دریافت نکنند،آمار قاچاق در این حوزه به حداقل ممکن می رسد.

جلیل‌سرقلعه تأکید کرد:طرح توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی براساس پیمایش در دومرحله به اجرا در می‌آید که مرحله نخست در ماه جاری و براساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMRبارنامه بین‌المللی برای ناوگان ترانزیت کالا آغاز ‌شده است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق مصوبه هیأت وزیران، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده تا کل ناوگان باری و مسافری نفت‌گازسوز کشور را به GPSمجهز کند که البته 75 درصد اعتبار لازم برای اجرای این طرح را وزارت نفت از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه می‌پردازد.

ضمن آنکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حمل و نقل عمومی برون شهری باید متناسب با نوع وسیله نقلیه،ظرفیت تعداد محور و سال ساخت میزان مصرف انواع خودرو را در هر 100 کیلومتر با بار و بدون بار تعیین و به وزارت نفت گزارش کند تا به تائید این وزارت‌خانه برسد./

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۳۹
خانه ملت |
تعداد بازدید : ۵۶۰