سرمایه گذاری ١٧,٥ میلیون دلاری پتروشیمی ها در حوزه محیط زیست

سرمایه گذاری ١٧,٥ میلیون دلاری پتروشیمی ها در حوزه محیط زیست
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاری ١٧,٥ میلیون دلاری برای تصفیه پساب، اجرای طرح جامع فضای سبز، سبز شدن کوه های عسلویه و کاهش آلایندگی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، قدرت الله نصیری با اشاره به استانداردسازی کیفیت پساب تصفیه شده شرکتهای پتروشیمی، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه فرصت ٣٠ ماهه به شرکتها داده شده است تا خروجی آب را بر اساس استاندارد تصفیه کرده و در دریا تخلیه کنند.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری ١٧,٥ میلیون دلاری آغاز شده از پارسال در بخش ساخت تصفیه خانه و نیز گسترش HSE، گفت: هم اکنون شرکت پتروشیمی مارون در حال بهره برداری از تصفیه خانه پساب است، همچنین پیش تصفیه خانه های چند مجتمع دیگر پتروشیمی از جمله شرکت اروند و رازی نیز در حال آماده شدن هستند.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که هم اکنون پیش تصفیه خانه اروند در مرحله تست است، تصریح کرد: همسو با دیگر مجتمع های بزرگ پتروشیمی کشور، پتروشیمی بندرامام در حال انعقاد قرارداد برای ایجاد تصفیه خانه مرکزی است.

نصیری با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی سیستم های آنلاین مونیتورینگ و پایش در همه شرکتها گفت: از طریق سیستمهای پایش برخط ( آنلاین) می توان خروجی ها را رصد کرد، بنابراین امیدواریم امسال با این سیستم مشارکت بیشتری در حفظ محیط زیست کشورمان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در برنامه ای ٢ ساله با مدیریت یکپارچه بتوانیم آلودگی را به حداقل برسانیم؛ با توجه به این که کشور با چالش کم آبی روبرو شده است، طرحهایی در دستور کار قرار گرفته است تا از پساب پتروشیمی به طور کامل استفاده شود.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که هم‌اکنون مقدار زیادی از پساب تصفیه شده در شرکت پتروشیمی مبین برای آبیاری فضای سبز به کار گرفته می شود، یادآور شد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درصدد اجرای طرح جامع فضای سبز منطقه است تا از پساب پتروشیمی برای ایجاد فضای سبز دراماکن خالی بتوان استفاده کرد.

نصیری با اشاره به همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تعریف طرحی جامع گفت: درصدد هستیم تا در کوههای عسلویه  گیاهان بومی کاشته شود و از طریق پساب تصفیه شده، سیستم آبیاری قطره ای اجرا کنیم و برای این کار مخازنی در بالای کوه احداث می شوند و با آبیاری قطره ای فضای سبز منطقه را پوشش داده می شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۷۳۷