اقدام جدید شرکت نفت لیبی شرقی

اقدام جدید شرکت نفت لیبی شرقی
شرکت نفت دولت لیبی شرقی که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، اعضای هیئت مدیره دو شرکت نفتی وابسته را تعیین کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های رسمی، این اقدام نشان‌دهنده تلاش شرکت نفت مستقر در شرق لیبی برای به چنگ آوردن بخش نفت این عضو اوپک چهار سال پس از سقوط معمر قذافی است. دو دولت رقیب که در شرق و غرب لیبی شکل گرفته‌اند، مدتهاست برای تصاحب قدرت و کنترل کشور در حال جنگ هستند.
عبدالله الثینی نخست‌وزیر رسمی لیبی که کنترل طرابلس (پایتخت) را از دست داده است، یک شرکت نفت جدید با همان نام "شرکت ملی نفت" به وجود آورده و قول داده که درآمدهای نفتی را از طریق آن پرداخت کند. با این حال منابع آگاه می گویند: خریداران خارجی نفت لیبی هنوز هم با شرکت ملی نفت مستقر در طرابلس دادوستد می کنند.

در تازه‌ترین اقدام برای به دست گرفتن کنترل صنعت نفت، شرکت ملی نفت شرقی اعضای هیئت مدیره دو شرکت نفتی جدید مستقر در جنوب لیبی را تعیین کرد. یکی از این شرکت‌ها در حوزه اکتشاف نفت و گاز و دیگری در جهت ساخت یک پالایشگاه فعالیت خواهد کرد.

محمد اریبی معاون رئیس شرکت ملی نفت شرق لیبی در این باره گفت: افراد منتخب درباره جزییات فنی دو شرکت فعالیت خواهند کرد. در مقابل، شرکت ملی نفت مستقر در طرابلس هشدار داد، تاسیس یک شرکت نفت جدید در شرق ممکن است مشتریان خارجی را سردرگم کند.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی درگیر جنگهای داخلی بوده است.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۶۵۸