صنعت نفت از ارکان مهم توسعه و اشتغالزایی در کشور است

صنعت نفت از ارکان مهم توسعه و اشتغالزایی در کشور است
صنعت نفت یکی از ارکان بزرگ اشتغالزایی و توسعه کشور است و در صورتی که بتوانیم زیر مجموعه این صنعت را غیردولتی کنی بدون تردید وضع بهتری خواهیم داشت.

اسدالله عسگر اولادی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در گفتگو با خبرنگار شانا، به نقش مهم صنعت نفت در اشتغالزایی و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: صنعت نفت ایران در ١٠٠ سال اخیر بزرگترین محور توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور بوده و تردیدی نیز در آن وجود ندارد.

  • عسگر اولادی ادامه داد: صنعت نفت باید از شکل دولتی خود خارج شود زیرا به نظر می‌رسد غیردولتی بودن آن می‌تواند توسعه و اشتغالزایی بیشتری را رقم بزند.

    عضو اتاق بازرگانی ایران به موضوع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی اشاره و عنوان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که موضوع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به زودی محقق شود، زیرا این مهم به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

    وی به حضور کم رنگ بخش خصوصی در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش خصوصی از سوی دولت به بازی گرفته نمی‌شود و هم اکنون ٨٥ درصد اقتصاد ایران دولتی اداره می‌شود.

    عسگر اولادی افزود: امروز کشورهایی مانند مالزی، آلمان و غیره توانسته‌اند تصدیگری دولت را در اقتصاد کاهش دهند و یا متوقف کنند، بنابراین در ایران نیز این مهم باید انجام شود تا روند توسعه شتاب گیرد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۰۸
تعداد بازدید : ۶۲۳