آماده توسعه روابط صنعتی با مجارستان هستیم

آماده توسعه روابط صنعتی با مجارستان هستیم
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : جمهوری اسلامی آمادگی گسترش همکاری های صنعتی و تجاری با کشور مجارستان است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : جمهوری اسلامی آمادگی گسترش همکاری های صنعتی و تجاری با کشور مجارستان است.

به  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ، محمد رضا نعمت زاده در دیدار وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان سطح تجاری دو کشور را در سطح پایینی ارزیابی کرد و افزود : هم اکنون تجارت مشترک دو کشور 40میلیون دلار است که باید افزایش یابد.
وی گفت: توسعه روابط جاری ایران و مجارستان امکانپذیر نیست مگر اینکه روابط بانکی فعالی داشته باشیم لذا در این زمینه توصیه کردیم یک بانک از طرف ما و بانکی از طرف آنها اینکار را شروع کنند.
نعمت زاده با اشاره به زمینه های همکاریهای اقتصادی دو کشور ایران و مجارستان اضافه کرد : واردات ما با این کشور در زمینه های ماشین آلات و قطعات و صادرات محصولات باغی ، خشکبار و فرش و زیر انداز است و ولی اصلا سطح قابل قبولی برای طرفین نیست.
وی ادامه داد: در بخش توسعه همکاریها در زمینه صنایع دارویی بالاخص دارویی پیشرفته تلاش می کنیم است و از سویی چون مجارستانیها چند کارخانه خودرو سازی دارند احتمالا قطعه سازان ما بتوانند در این زمینه با آنها همکاری کنند.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان همچنین استفاده از تجارب کشور مجارستان در زمینه سیستمهای آبیاری تحت فشار و مدیریت آب و نیاز این کشور در زمینه های نفتی را از دیگر موارد مورد مذاکره در این نشست برشمرد.
وی اظهار کرد : طرف مجارستانی پیشنهادی دادند برای ایجاد توافقنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، که در این زمینه قطعا وزارت امور خارجه پیگیری می کند و ظاهرا در یکی دو ماه آینده هم نخست وزیر مجارستان به ایران می آیند و انشاء اله این توافقنامه هم در سفر آینده نخست وزیر امضا می شود.
نعمت زاده افزود : کشور برای اینکه در بخش صنعت ، تولید و اشتغال و درآمد ملی پیشی بگیرد باید به صادرات توجه کنیم .
نعمت زاده تصریح کرد : آنچه ما در وزارتخانه دنبال می کنیم، بهبود فضای بین المللی برای توسعه صادرات کشور است و تا به امروزاغلب صادر کنندگان به خاطر تحریمها با مشکلاتی مواجه بوده اند و قطعا رفع تحریم باعث می شود فضا برای صادارت باز شود.
وی تصریح کرد : برخلاف آنچه که برخی تصور می کنند، با افزایش سطح مبادلات تجاری بین کشور ما و کشورهای دیگر واردات بیشتر نمی شود وما نیز تشویق می کنیم که صادرات ملی توسعه پیدا کند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۸۵۸