۲ خط تولید فرآورده‌های مهم در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی افتتاح شد

۲ خط تولید فرآورده‌های مهم در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی افتتاح شد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۲ خط تولید فرآورده‌های مهم در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی را افتتاح کرد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در کرج فاز دوم خط تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گران‌بها و‌ خط تولید کاتالیست‌های ایزومریزاسیون پالایشگاهی برای تولید بنزین یورو 4،‌ یورو 5 مورد مصرف در صنایع پتروشیمی در شرکت دانش بنیان فرآیند آسیا را افتتاح کرد.

کاتالیست‌های حاوی فلزات گران‌بهای مورد نیاز صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور، جزو فناوری‌های پیشرفته به شمار می‌رود که علاوه بر نیاز به دانش فنی تولید، چرخه کامل فرآوری و باز استحصال آن‌ها توسط شرکت دانش‌بنیان «فرآیند آسیا» به‌طور کامل بومی‌سازی شده است و نخستین محموله پتروشیمی پالایشگاه اصفهان برای تولید بنزین یورو4 محسوب می‌شود.

شرکت دانش بنیان «فرآیند آسیا» با حمایت شرکت اسپک و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در زمینه‌هایی چون تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گران‌بها»، بازیابی و احیا کاتالیست‌های مستعمل و تحقیق و توسعه در حوزه نیازهای صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی کشور، با هدف بومی‌سازی و توسعه فناوری تولید کاتالیست برمبنای بهره‌گیری از توان تخصصی و بومی کشور، بخش عمده‌ای از نیاز کاتالیستی کشور را تأمین می‌کند.

خط تولید افتتاح شده، با ظرفیت تولید سالانه 1000 تن کاتالیست‌های ایزومریزاسیون پالایشگاهی برای تولید بنزین یورو4 و 1400 تن کاتالیست‌های حاوی فلزات گرانبها برای کلیه مجتمع های پژوهشی، کشور را در تأمین طیف گسترده‌ای از نیاز کاتالیستی صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی کشور به خودکفایی کامل می‌رساند.

ستاری پس از افتتاح این خط تولید، از بخش‌های گوناگون این شرکت از جمله آزمایشگاه آنالیز، بخش تحقیق و توسعه،‌ارزیابی و تست کاتالیت‌ها، تخلیه و بارگیری دیدن کرد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۴۵
تسنیم |
تعداد بازدید : ۶۷۰