رشد لاک پشتی شاخص بورس

رشد لاک پشتی شاخص بورس
در بازار معاملاتی امروز شاخص بورس رشد کرد، اما حجم و ارزش معاملات همانند روزهای گذشته به دلیل کمبود نقدینگی اندک بود.
در بازار معاملاتی امروز شاخص بورس رشد کرد، اما حجم و ارزش معاملات همانند روزهای گذشته به دلیل کمبود نقدینگی اندک بود.
بازار سهام تهران در معاملات آخرین روز هفته نیز شاهد بی انگیزگی برای داد و ستد سهام و درنتیجه افت قیمت ها و کاهش تقاضا بود به طوری که دست و پنجه نرم کردن بورس تهران با رکود و نیز کمبود نقدینگی شدید باعث شد تا سهامداران انگیزه ای برای خرید سهام نداشته باشند و نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
به این ترتیب در بازار روز چهارشنبه اگرچه رشد ۵۸ واحدی را تجربه کرد و به کانال ۵۳ هزار و ۷۰۳ واحدی بازگشت، اما حجم و ارزش معاملات به شدت افت کرد.به طوری که در بازار امروز تنها ۳۵۹ میلیون سهم به ارزش ۷۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار را تا سطح ۲۸۵ هزار میلیارد تومان افت کرد.
با این حال در بازار امروز شرکتهای ارتباطات سیار، هلدینگ خلیج فارس، پالایش بندرعباس، فولاد مبارکه، پتروشیمی شیراز و غدیر باعث رشد بورس شدند و شرکتهای نفت پارس، گل گهر، کشتیرانی، پتروشیمی مبین، بانک ملت و تاپیکو مانع از رشد بیشتر شدند.
در بازار امروز که حقیقی ها نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند و حقوقی های بازار خریدار بودند، شرکتهای پتروشیمی خارک، نوسازی ساختمان تهران و پارس الکتریک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نفت پارس، فولاد خراسان و سیمان دورود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۸۶۸