از ادامه کار پیمانکاران متخلف صنعت نفت جلوگیری می شود

از ادامه کار پیمانکاران متخلف صنعت نفت جلوگیری می شود
مشاور وزیر نفت با تاکید بر رعایت اصول ایمنی، گفت: براساس دستورالعملی که بتازگی در وزارت نفت ابلاغ شده، بر اجرای اچ اس ای به شدت نظارت می شود و در صورت وقوع تخلف، از ادامه کار پیمانکاران جلوگیری می شود.

سیدباقر مرتضوی روز چهارشنبه در مراسم گردهمایی پیمانکاران صنعت گاز، با بیان اینکه امروزه رعایت اصول ایمنی (اچ.اس.ای) یک ارزش محسوب می شود، اظهار داشت: از مشکلات حوزه اچ اس ای، پایین بودن نظارت بر فعالیت ها است.
مشاور وزیر نفت افزود: بررسی ها نشان می دهد که چهار یا پنج عامل کوچک، علت اصلی بروز حوادث در صنعت نفت و گاز است که باید نسبت به رفع آنها توجه بیشتری نشان داد.
مدیر کل اچ اس ای وزارت نفت با بیان اینکه علت اصلی این حوادث به صدور پروانه کار باز می گردد، اضافه کرد: پس از صدور پروانه کار، نسبت بدان نظارتی نمی شود، اما در سایر کشورها، نسبت به صدور پروانه کار سختگیری می شود به طوری که در بسیاری از موارد میزان حوادث را به صفر رسانده اند.
وی اضافه کرد: برای تولید ثروت در جامعه و استمرار آن باید به اصول اچ اس ای و ایمنی توجهی ویژه شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ دنیا در پی گسترش فعالیت ها و ماندگاری در حوزه کاری خود هستند و براین اساس، رعایت نکات ایمنی را لازمه فعالیت های خود می دانند.
مراسم گردهمآیی بزرگ پیمانکاران صنعت گاز با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز و پیمانکاران پروژه های این صنعت در محل شرکت ملی گاز برگزار شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۶۷۴