در برنامه ششم توسعه سواحل مکران مورد توجه جدی قرار دارد

در برنامه ششم توسعه سواحل مکران مورد توجه جدی قرار دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به منظور توسعه سواحل مکران در جنوب کشور پنج کمیته تخصصی در حال تهیه برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست های کلان نظام هستند.
به گزارش ایرنا، محمد سعیدنژاد روز شنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: آمایش سرزمینی در برنامه ششم توسعه باید به سمتی حرکت کند که سواحل جنوبی کشور به خصوص سواحل استان سیستان و بلوچستان توسعه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همه مسوولان نظام به توسعه دریامحور به خصوص در سواحل مکران تاکید دارند و سازمان بنادر و دریانوردی درصدد است با توسعه بنادر و سواحل در این مناطق شاهد افزایش اشتغالزایی و حضور متخصصین در جنوب کشور باشد.

وی گفت: طرح توسعه سواحل مکران با توجه به آمایش سرزمینی همواره در دست اقدام سازمان بنادر است تا با ایجاد سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این مناطق از ظرفیت های آن استفاده شود.

سعیدنژاد افزود: ضریب تراکم جمعیت در سواحل جنوب کشور هم اکنون به کمتر از 4.8 درصد رسیده در حالی که متوسط ضریب تراکم کشور در مناطق دیگر 48 نفر است.

وی گفت: توسعه سواحل جنوب کشور نیازمند اجرای دو و یا سه برنامه توسعه است تا بتوانیم در چارچوب سیاست های کلی نظام شاهد آمایش سرزمینی در این مناطق باشیم.

وی با اشاره به برگزاری بیست و سومین همایش ارگان های دریایی، یادآور شد: این همایش روزهای چهارم و پنچم خرداد ماه سال جاری با حضور تمام ارگان های دولتی و خصوصی برگزار می شود و تاکنون 30 تا 40 درصد تصمیمات همایش اجرایی شده و 30 تا 40 درصد آن در حال پیگیری قرار دارد.

وی اظهار داشت: مسایل و مشکلات زیادی در این همایش مطرح می شود تا بین ارگان ها و نهادهای دریایی همواره شاهد هماهنگی لازم باشیم.

وی حذف مالیات از حقوق دریانوردان و احیای ماده 9 قانون نظام وظیفه مبنی بر معافیت سربازی افرادی که در دریا و روی شناورهای دریایی کار می کنند را از خواسته های مهم ارگان های دریایی در این همایش عنوان کرد.

وی تصریح کرد که علاوه بر این مسایل زیادی در این همایش ها مطرح می شود تا با جمع بندی آن در دبیرخانه این همایش در سازمان بنادر و دریانوردی پیگیر اجرایی شدن آن باشیم.

ادامه دارد...
۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۴۶۱