آماده از سرگیری سواپ نفت خزر به شرط سودآوری هستیم

آماده از سرگیری سواپ نفت خزر به شرط سودآوری هستیم
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: با برداشته شدن تحریم‌های نفتی با توجه به زیرساخت‌های موجود آماده انجام عملیات سوآپ نفت خام به شرط سودآوری هستیم.
به گزارش اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس، سید محسن قمصری با اشاره به آخرین وضعیت مذاکره ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر به منظور سوآپ نفت خام گفت:ایران آماده سوآپ نفت خام مانند گذشته به شرط سودآوری است.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: موضوع مهم در زمینه انجام سوآپ نفت خام برداشتن تحریم هاست و اگر این مشکل برطرف شود به دلیل آماده بودن زیرساختهای این عملیات نفتی می توانیم کار سوآپ نفت خام را از سربگیریم به شرط آنکه سود ایران در انجام این کار تامین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آخرین نشست خبری خود که در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود در صورت ادامه عملیات سوآپ نفت خام این عملیات توسط شرکت نیکو انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرده بود: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته و متعهد نبودن شرکت ملی نفت ایران به قراردادهای سابق سوآپ نفت خام از سرگیری این عملیات مشکل‌تر شده است؛ همچنین سوآپ در این زمینه بستگی به عوامل مختلف از جمله مکان و حجم سوآپ نفت خام دارد.

این گزارش حاکی است مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز سال گذشته از آمادگی ایران برای سوآپ روزانه 500 هزار بشکه نفت خام خبر داده بود اما به دلیل مشکلات قرار دادی و تحریم های نفتی ایران نمی تواند از این ظرفیت استفاده کند.

سوآپ نفت خام خزر در دولت قبل به دلیل سودآور نبودن متوقف شد.
۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۴۷۲