با راه اندازی طرحهای جدید صادرات قیر افزایش خواهد یافت

با راه اندازی طرحهای جدید صادرات قیر افزایش خواهد یافت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی طرحهای جدید ظرفیت صادرات قیر افزایش یافته و درآمد ارزی قابل توجهی عاید کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، علی ربیعی روز یکشنبه در حاشیه آیین گشایش کارخانه تولید قیر در آبادان، افزود: این واحد از سوی متخصصان داخلی  احداث شده و برای  ٥٠ نفر به طور مستقیم و ٢٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل می کند.

وی با بیان این که واحد تولید قیر دمیده آبادان متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین و شرکت نفت پاسارگاد است، اظهار کرد: تنها ٢٠ درصد از تجهیزات این واحد از خارج تامین شده و بخش عمده آن با تکیه بر دانش فنی داخلی تولید شده است.

ربیعی با اشاره به این که با راه اندازی این کارخانه تولید قیر در کشور حدود ٦٢٠ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت، گفت: احداث ٢٠ هزار تن ظرفیت مخزن و توسعه بارانداز صادراتی از دیگر پروژه های مربوط به این واحد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرمایه گذاری در شرکتهای زیرمجموعه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این شرکتها استراتژیهای جدید را پیگیری می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: کارگران و بازنشستگان، ذینفعان این صندوقها بوده و برای تامین منافع بازنشستگان و نسل آینده ضروری است که شرکتها را سودآور کنیم.

ربیعی گفت: بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، فولاد، دارو، سیمان و حوزه های رفاهی کارگران از بخشهایی هستند که در آنها فعالیت خود را توسعه خواهیم داد.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۴۳۵