حفاری چاههای فاز ١٩ به پایان رسید

حفاری چاههای فاز ١٩ به پایان رسید
حفاری چاههای فاز ١٩ برای تولید گاز با حفر ١٥ حلقه چاه به پایان رسیده است.

محمود جوادیان، مدیر حفاری شرکت پتروپارس در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این‌که تعهد شرکت پتروپارس برای اجرای فاز ١٩ حفاری ١٥ حلقه چاه بود، گفت: تاکنون ١٥ حلقه چاه در فاز ١٩ حفاری شده است.

وی با اشاره به این که سکوی (SDP٢) نیز بزودی وارد مدار می‌شود، افزود: قرار است ٦ حلقه چاه نیز از این سکو به پالایشگاه فاز ١٩ هدایت شود.

مدیرحفاری شرکت پتروپارس ادامه داد: به این ترتیب ٢١ حلقه چاه در فاز ١٩  دو میلیارد فوت مکعب گاز تولید می کنند.

غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی نیز پیش از این گفته بود: سکوی ١٩C و SPD٢ در مجموع یک میلیارد فوت مکعب گاز تولید خواهند کرد. 

نعمت الله علیرضایی، مدیرعامل شرکت پتروپارس نیز پیشرفت بخش پالایشگاه فاز ١٩ را ٨٥ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مرحله نصب، آزمایش و راه اندازی هستیم؛ ضمن این که بخشی از کارهای نرم افزاری نیز باقی مانده است که در حال تکمیل آن هستیم.

به گفته وی، امسال دو ردیف پالایشی فاز ١٩ با گازی که از دریا می آید و به این فاز تعلق دارد، راه اندازی می‌شود. 

براساس این گزارش، هدف از اجرای فاز ١٩ پارس جنوبی، برداشت و تولید ٥٦ میلیون مترمکعب گاز ترش از مخزن مشترک به وسیله چهار سکو و انتقال آن به وسیله خطوط لوله دریایی به خشکی و تبدیل آن به ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ٥٥٠ تن اتان، دوهزار تن پروپان، یکهزار و ٢٠٠ تن بوتان، ٨٠ هزار بشکه میعانات گزای و ٤٠٠ تن گوگرد در روز است. 

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۵۵