لزوم توجه سازمانها به ارزش آفرینی برای مشتریان در اقتصاد مشتری مدار

لزوم توجه سازمانها به ارزش آفرینی برای مشتریان در اقتصاد مشتری مدار
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: مدیریت کیفیت با محوریت دانش و مشتری مداری در سرفصل برنامه های این شرکت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمدرضا تاکایدی در نخستین نشست برنامه ممیزی سامانه مدیریت کیفیت در این شرکت، گفت: در واقع این دیدگاه مشتری است که برای سازمان ارزش می آفریند و سازمانها باید برای کارکنان، مشتریان و دیگر ذینفعان این دیدگاه را ایجاد کنند که کیفیت حاصل می شود و بهبود می یابد.

نماینده مدیرعامل شرکت ملی حفاری در کمیته راهبری سامانه  مدیریت کیفیت افزود: سازمانها برای حفظ موقعیت و توان رقابتی نیازمند بهبود کیفیت و به کارگیری سامانه هایی هستند که هر روز موثرتر و کارا تر در صدد افزایش رضایت مشتریان باشد زیرا مشتریان به کسانی رجوع می کنند که در بازار اعتبار کافی داشته باشند.

تاکایدی اظهار کرد: مشتری را فقط می توان با کیفیت مطلوب و انجام کار به موقع حفظ و جذب کرد و این مشتریان هستند که روشهای نوین فعالیت و کسب و کار را دیکته می کنند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه ممیزی اثربخش تاکید کرد: در اقتصاد مشتری مداری برندگان اصلی کسانی هستند که راهبری سازمانها را حول محور ارزش آفرینی برای مشتریان سازماندهی کرده باشند.

در این نشست که معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت ملی حفاری و تیم ممیزی شرکت (SGS) حضور داشتند سرگروه تیم ممیزی به مرور برنامه ممیزی که در قالب ٣٥ نفر روز و توسط ٩ گروه ممیزی برنامه ریزی شده است، اشاره کرد و گفت: ویرایش ٢٠١٥ استاندارد ایزو ٩٠٠١ در شهریور یا مهر (سپتامبر ٢٠١٥) به طور رسمی منتشر می شود.

حسینیان افزود: نسخه ویرایش ٢٠١٥ استاندارد تغییرات زیادی نسبت به ویرایش ٢٠٠٨ دارد و آنچه که از پیش نویش ٢٠١٥ ایزو ٩٠٠١ بر می آید این است که سازمانها باید به سوی مدیریت کیفیت جامع حرکت کنند و نسبت به سامانه مدیریت کیفیت دیدگاه راهبردی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این ویرایش نگرش استاندارد تخصصی تر شده است و سعی بر آن دارد که سازمانها را با شرایط روز و پیشرفتها و تغییرات سریع محیط کسب و کار هماهنگ کند.

سرگروه تیم ممیزی گفت: مدیریت ریسک، مدیریت راهبردی، مدیریت دانش و تاکید بر ایجاد ارزش برای مشتری و سازمان از جمله مهمترین تغییرات در ویرایش تازه این استاندارد است.

حسینیان افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی استاندارد (ISO) شرکتهایی که دارای گواهینامه ویرایش ٢٠٠٨ هستند از زمان انتشار تا سال ٢٠١٨ فرصت دارند تا تغییرات ویرایش جدید را در سامانه خود لحاظ کرده و بر اساس ویرایش جدید مورد ممیزی قرار گیرند.

شرکت ملی حفاری ایران دارای گواهینامه سامانه مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO ٩٠٠١:٢٠٠٠ است که برای دوازدهمین دوره و در واقع در دوره سه ساله چهارم توسط شرکت (SGS ) به عنوان شرکت ممیز شخص ثالث مورد ممیزی قرار می گیرد.

۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۴۴۲