قیمت نفت ثابت ماند

قیمت نفت ثابت ماند
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز تغییری نسبت به جلسه قبل نداشت و در سطح ۶۵ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه باقی ماند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از تسنیم، در حالی که عرضه زیاد، تقاضای قوی برای نفت را خنثی کرده، قیمت نفت امروز عمدتا نسبت به جلسه گذشته بدون تغییر بود، اما تحلیلگران گفتند، تقویت دلار آمریکا بدین معناست که روند افزایش قیمت نفت دیگر با این قوت ادامه نخواهد داشت.

تقاضای قوی در آسیا و همچنین آمریکا به دلیل فرا رسیدن فصل سفر، با رشد تولید به خصوص از سوی اوپک همزمان شده، و ظاهرا تولید آمریکا حداقل به صورت موقتی، به اوج خود رسیده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت بدون تغییر نسبت به قیمت نهایی جلسه قبل 65 دلار و 52 سنت بود. قیمت نفت خام آمریکا هم با 8 سنت افزایش به 59 دلار و 80 سنت رسید.

تحلیلگران گفتند، بالاتر رفتن قیمت نفت از سطح فعلی به خصوص با توجه به تقویت ارزش دلار، بعید است.

بانک مورگان استنلی در این باره گفت: «قیمت نفت باید بر مجموعه ای از بادهای مخالف کوتاه مدت فائق آید و سپس به رشد خود ادامه دهد. بر خلاف 2 ماه گذشته، افزایش ارزش دلار در هفته گذشته بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشت.»

ارزش دلار روز سه شنبه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید که ناشی از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا بود. این آمارها موضع فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری را تقویت کرد. این افزایش پس از کاهش 7 درصدی ارزش دلار در فاصله اواسط مارس تا اواسط می اتفاق افتاد.

در مقابل، قیمت نفت برنت در فاصله ماه مارس تا اواسط ماه می بیش از 35 درصد افزایش یافت.
موسسه تیمرا انرژی در لندن اعلام کرد؛ افزایش اخیر قیمت نفت دیگر شدت خود را از دست داده، زیرا قیمت نفت خام آمریکا به حدی رسیده که تولید کنندگان آمریکایی می توانند فعالیت سودآور انجام دهند.
۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۵۵۱