عملیات ساخت بزرگترین طرح پالایشی کشور در نیمه دوم خردادماه آغاز می شود

عملیات ساخت بزرگترین طرح پالایشی کشور در نیمه دوم خردادماه آغاز می شود
مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: مراسم کلنگ زنی رسمی طرح پالایشی سیراف با حضور معاون اول رییس جمهوری در نیمه دوم خردادماه برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبری ایرنا علیرضا صادق آبادی  در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح پالایشی سیراف، اظهار داشت: قرار بود مراسم کلنگ زنی این طرح در هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نفت برگزار شود، اما به دلیل مشغله کاری فراوان این مقامات، تصمیم گرفته شد که برگزاری این مراسم به نیمه دوم خردادماه و پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان موکول شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف با بیان آنکه طرح احداث پالایشگاه های میعانات گازی سیراف با ظرفیت 480 هزار بشکه به عنوان بزرگترین طرح پالایشی کشور به شمار می رود، گفت: براساس این طرح قرار است که هشت پالایشگاه 60 هزار بشکه ای میعانات گازی در سیراف و منطقه پارس 2 (کنگان) احداث شود.

صادق آبادی خاطرنشان کرد: البته احداث مجموعه 480 هزار بشکه ای میعانات گازی در نوع خود کم نظیر است و جزو بزرگترین مجموعه های پالایشی دنیا نیز به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف با برشماری اقدامات انجام شده در این پروژه، گفت: طراحی واحدهای بدون لیسانس انجام شده و ظرفیت ها و مشخصات واحدهای تحت لیسانس نهایی شده و درحال حاضر در مرحله نهایی کردن لایسنسورها قرار داریم.

صادق آبادی با بیان آنکه عملیات نقشه برداری، ژئوتکنیک، هیدرولوژی این طرح به اتمام رسیده است، اضافه کرد: پیمانکار عملیات راف گریدینگ نیز انتخاب شده و در هفته گذشته زمین را برای اجرای عملیات به پیمانکار تحویل دادیم.

طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.

طرح فراگیر پالایشی سیراف به عنوان نخستین مدل مشارکتی در طرحهای صنعت نفت در زمینی به مساحت تقریبی 300 هکتار در منطقه پارس 2 (کنگان)، بین فازهای 13 و 19 پارس جنوبی احداث خواهد شد.
۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۴۵۶