ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ١٨٠ میلیون تن می رسد

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ١٨٠ میلیون تن می رسد
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از تحقق ظرفیت تولید بیش از ١٨٠ میلیون تن محصول پتروشیمی تا پایان سال ١٤٠٤ شمسی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی محمد حسن پیوندی اظهار کرد: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در صورت تامین منابع مالی تا ١٠ سال آینده به سالانه ١٨٠ میلیون تن می رسد، از این رو با تحقق این هدف، ایران در صنعت پتروشیمی جایگاه نخست منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به نقشه راه پتروشیمی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده باید در ١٠ سال آینده ٦٠ میلیون تن ظرفیت کنونی را عملیاتی و طرحهای نیمه تمام بخش خصوصی را با ظرفیت تولید سالانه ٦٠ میلیون تن نیز به نتیجه برسانیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای گذشته اعتبار قابل توجهی را برای تامین مالی پروژه های این صنعت به دست آورده است و حتی اگر تحریمها برداشته نشود باز هم این پروژه ها با استفاده از منابع فاینانس بانکهای داخلی اجرا می شود.

پیوندی با بیان این که در سالهای گذشته پروژه های پتروشیمی بدون قید و شرط از سوی بانکهای داخلی تامین اعتبار شده اند، گفت: علت این موضوع آن است که پتروشیمی در سالهای اخیر هیچگاه در زمینه باز پرداخت اقساط وامهای داخلی و خارجی خود بدقولی نکرده و یک روز عقب افتادگی نداشته است.

وی با اشاره به این که تا چهار سال آینده ظرفیت تولید ١٢٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی محقق می شود، افزود: برنامه تولید پروپیلن یکی از مهمترین موارد در دستور کار ماست، زیرا تا چند سال آینده ظرفیت تولید متانول به ٢٤ میلیون تن می رسد؛ این ظرفیت هم اکنون ٥ میلیون تن است.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد که باید از حالا به فکر تبدیل متانول به پروپیلن و ارزیابی بازارهای آن باشیم و بخش خصوصی را برای حضور در این بازار ترغیب کنیم.

پیوندی با تاکید بر این که با توجه به رفع احتمالی تحریمها و جذب سرمایه گذاریهای جدید در صنعت پتروشیمی ایران، باید زیرساختهای لازم برای جذب این سرمایه گذاریها سریع فراهم کرد گفت: وجود منابع نفتی و گازی در ایران و مجاورت با آبهای آزاد از مهمترین جذابیتها برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۳۴۳