بنزین تولیدی پالایشگاه شیراز یورو ٤ می شود

بنزین تولیدی پالایشگاه شیراز یورو ٤ می شود
ساخت واجد ایزومریزاسیون پالایشگاه نفت شیراز با هدف ارتقای کیفیت بنزین تولیدی آن به یورو ٤ با ٥٥ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز در گفتگو با خبرنگار، اعلام کرد: طبق سیاستهای اعلامی وزارت نفت مبنی بر نوسازی پالایشگاههای نفت کشور، پالایشگاه شیراز نیز برنامه تولید بنزین و گازوییل با کیفیت را در دستور کار خود قرار داده است.

عبدالرحیم شمس الدینی با بیان این که این شرکت به منظور تولید بنزین یورو ٤، ساخت واحد ایزومریزاسیون را در پالایشگاه نفت شیراز آغاز کرده است، افزود: این واحد با ظرفیت ٦٥٠٠ بشکه در روز قادر خواهد بود کیفیت حدود یک میلیون از بنزین تولیدی پالایشگاه را به استاندارد یورو ٤ ارتقا دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون مراحل طراحی این واحد پایان یافته است و عملیات اجرایی طرح نیز حدود ١٢ درصد پیشرفت دارد.

به گفته شمس الدینی، تاکنون عملیات فوندانسیون، خاکبرداری، همچنین  بتون ریزی انجام شده و برای اقلام مورد نیاز نیز سفارش خرید داده شده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز با بیان این که برای اجرای این پروژه ٥٥ میلیون دلار نیاز است،افزود: این طرح قرار است در مدت سه سال به پایان برسد.

به گزارش شانا، یکی از اولویتهای وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در برنامه ششم توسعه، نوسازی و اصلاح پالایشگاههای نفت کشور به منظور تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت است.

به همین منظور مشوقهایی از جمله امکان استفاده از ظرفیتهای قانون رفع موانع تولید برای پالایشگاهها طبق قانون در نظر گرفته شده است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۴۵۹