ساخت 5 دستگاه دکل حفاری دریایی در داخل

ساخت 5 دستگاه دکل حفاری دریایی در داخل
قرارداد ساخت 5 دستگاه دکل حفاری دریایی با استفاده از دانش، امکانات و توانمندی سازندگان داخلی بین کنسرسیوم نفت وگاز رضوی و گروه صنعتی سدید امضا می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از مارین نیوز، با انعقاد قرارداد 5 دستگاه دکل حضاری دریایی با استفاده از دانش فنی و استفاده حداکثری از توانمندیهای سازندگان داخلی، در دکل اول با بیش از 58 درصد ساخت داخلی و افزایش عمق ساخت داخل، دکل دوم تا پنجم به میزان 84 درصد، گامی بسیار بزرگ و مهم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست اقتصاد مقاومتی وهمچنین سیاستهای ابلاغی دولت در شرایط تحریم خواهد بود.

در اجرای این پروژه که وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن از  بهره‌برداران اصلی آن محسوب می شوند امید است گامی روبه جلو و پیشتاز تر از گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه میادین مشترک گازی و نفتی برداشته شود.

براساس مطالعات وزارت نفت با توجه به پیش‌بینی 2500 حلقه چاه (200 خشکی، 500 دریایی) و توسعه میادین مشترک و افزایش تولید ، نیاز به 35 دکل حفاری در کوتاه‌مدت و میان مدت وجود دارد که با توجه به اقدامات و قراردادهای انجام شده در حال حاضر حداقل نیاز کشور به 12 دستگاه دکل حفاری دریایی محسوس است.

۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۲
تعداد بازدید : ۹۷۸