سوخت زیستی به کنترل مصرف سوخت های فعلی کمک می کند

سوخت زیستی به کنترل مصرف سوخت های فعلی کمک می کند
رییس انجمن سوخت های زیستی ایران گفت:استفاده از سوخت های زیستی در کشور ضروری است، زیرا این کار هم به محیط زیست کمک می کند و هم با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، کمک موثری به مسوولان در زمینه کنترل مصرف سوخت های فعلی خواهد کرد.
  به گزارش پایگاه اوپکس به نقل از ایرنا، دکتر میثم طباطبایی، رییس انجمن سوخت های زیستی ایران و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، در نخستین نشست مجمع عمومی انجمن علمی سوخت های زیستی، با تاکید بر اینکه استفاده از سوخت های زیستی در کشور بسیار ضروری است، افزود: در دنیا این نوع سوخت ها نزدیک به 70 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوخت ها به توافق نرسیده ایم.
وی با تاکید بر مصرف بالای سوخت در کشوربیان کرد:ایران تا چند دهه دیگر نفتی برای صادر نخواهد داشت زیرا مصرف و تولید نفت در کشور یکسان خواهد شد.
طباطبایی یادآور شد: سوخت های زیستی تولید شده از منابع ضایعاتی می توانند یکی از راه حلهای این معضل باشند، در ایران روزانه 60 میلیون لیتر بنزین و 60 میلیون لیتر گازوئیل مصرف می شود که این میزان به اندازه کل اتحادیه اروپا است و رقم بسیار بالایی محسوب می شود.
وی ابرازامیدواری کرد که انجمن سوخت های زیستی ایران در کنار کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بتوانند سوخت های زیستی را وارد چرخه سوخت مصرفی کشور کنند.
طباطبایی افزود: انجمن سوخت های زیستی ایران با دریافت مجوز از کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس و اعضای هیات مدیره آن عضو هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور هستند.
مجوز تاسیس انجمن سوخت های زیستی ایران ششم بهمن ماه سال 93بر اساس تصمیم کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موردتایید قرار گرفت.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۵۷۵