ملاقات هیات اقتصادی هند با رییس اتاق تهران/ گروه صنعتی تاتا برای سرمایه‌گذاری به ایران آمد

ملاقات هیات اقتصادی هند با رییس اتاق تهران/ گروه صنعتی تاتا برای سرمایه‌گذاری به ایران آمد
گروهی از مدیران شرکت صنعتی تاتا هند عصر دیروز به اتاق تهران آمدند و با مسعود خوانساری ملاقات کردند. هدف از سفر این هیات به تهران، مذاکره با مسولان دولتی و بخش‌خصوصی ایران و رایزنی با شرکت‌های ایرانی برای برقراری همکاری‌های اقتصادی و احتمالا سرمایه‌گذاری در ایران اعلام شده‌است.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از اتاق تهران گروه صنعتی تاتا که در سال 1868 میلادی بنیان گذاشته شد، یک شرکت خوشه‌ای و چندملیتی است که مقر اصلی آن در شهر بمبئی هند قرار دارد. امروز بخشی از این گروه صنعتی بزرگ را اعضای خانواده تاتا، اداره می‌کنند که از شرکت‌های زیرمجموعه آن می‌توان به تاتا موتورز، تاتا استیل، خدمات مشاوره تاتا، هتل‌های تاج، جگوار کارز، لندرور، تاتا پاور و تاتا دوو اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق تهران، هیات صنعتی کشور هند عصر دیروز و پیش از آنکه به دیدار اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بروند، در اتاق تهران مهمان مسعود خوانساری بودند. همچنین در این دیدار، سفیر هند در تهران نیز این هیات را همراهی کرد.

رییس اتاق تهران در این ملاقات با اشاره به افزایش و رونق همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور ایران و هند، تمایل بالای شرکت‌های بزرگ دو طرف برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک را به فال نیک گرفت و افزود: با توجه به ظرفیت بالای صنعتی ایران و نگاه ویژه دولت یازدهم به ورود سرمایه‌گذاران خارجی،فرصت مناسبی برای همکاری گروه صنعتی تاتا در ایران فراهم است و این شرکت می‌تواند در زمینه‌های صنعتی و مالی که در آن خبره است حضور موفقی در بازار ایران داشته باشد.

مسعود خوانساری به صنعت خودروسازی در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی تاتا هند در ایران، صنعت خودرو است که می‌توان در این بخش همکاری مناسبی را رقم زد.

به گفته وی، امکان برقراری مناسبات اقتصادی در زمینه‌های صنایع فولاد،خودرو و نیروگاهی نیز فراهم است و با توجه به شناختی که گروه صنعتی تاتا هند از ظرفیت صنعتی و بازار ایران دارد، برقراری مذاکرات مستقیم میان مدیران این شرکت و همتایان خود در ایران می‌تواند روند سرمایه‌گذاری‌های مشترک را تسریع کند.

خوانساری همچنین به وجود زیرساخت‌های مناسب در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر همکاری‌های مشترک میان ایران و هند در بندر چابهار منجر به تقویت اقتصادی این شده‌است به‌خصوص آنکه در بخش حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌های ریلی شاهد همکاری‌های مناسبی میان دو کشور بودیم. رییس اتاق تهران تصریح کرد که زمینه‌های برقراری مناسبات میان گروه صنعتی تاتا و شرکت‌های ایرانی در بندر چابهار فراهم است.
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۵۷۴