ساخت پالایشگاه دوم شیراز با ١,٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری

ساخت پالایشگاه دوم شیراز با ١,٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری
پالایشگاه دوم شیراز با ١,٨میلیارد دلار سرمایه و ظرفیت تولید روزانه ١٢٠ هزار بشکه مایعات گازی در نزدیکی شهر شیراز ساخته می شود.

  • به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز در گفتگو با خبرنگار شانا،اعلام کرد: برنامه افزایش ظرفیت و کیفیت بنزین و گازوئیل این شرکت با ساخت پالایشگاه دوم اجرایی می شود.

    عبدالرحیم شمس الدینی با بیان این که طبق مصوبه هیئت وزیران ساخت پالایشگاه دوم شیراز نهایی شده است، تصریح کرد: هم اکنون منتظر مجوزهای زیست محیطی برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.

    به گفته وی ساخت پالایشگاه دوم شیراز از زمان شروع عملیات چهار سال پیش بینی شده است.

    وشمس الدینی افزود: در پالایشگاه دوم روزانه ١٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ و مقدار زیادی نفت گاز یورو ٤ تولید خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز با بیان این که هم اکنون پالایشگاه قدیمی شیراز با ظرفیت ٦٠ هزار بشکه در روز فعالیت دارد، ادامه داد: هم اکنون روزانه دو میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بنزین معمولی، سه میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر گازوئیل، یک میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر نفت کوره، ٥٠٠ هزار لیتر انواع سوخت هوایی، ٣٠٠ هزار لیتر نفت سفید، ٢٠٠ تن گاز مایع و ١٠ تن گوگرد و انواع حلال در این شرکت تولید می شود.

    به گفته شمس الدینی با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون برای پالایشگاه قدیم که هم اکنون حدود ١٢ درصد پیشرفت دارد، دو سوم بنزین تولیدی کنونی به یورو ٤ تبدیل خواهد شد

    مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز با بیان این که پالایشگاه جدید شیراز به ١,٨ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، افزود: قرار است این میزان سرمایه از منابعی مانند سهامداران و صندوق توسعه ملی تامین شود.

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۲
تعداد بازدید : ۵۳۰