پیشرفت ٧٥ درصدی ساخت سکوهای فاز ١٩ پارس جنوبی

پیشرفت ٧٥ درصدی ساخت سکوهای فاز ١٩ پارس جنوبی
مدیر پروژه فاز ١٩ در شرکت تاسیسات دریایی پیشرفت ساخت سکوهای این فاز را ٧٥ درصد و مهندسی سکوها را هم ٩٠ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا محسن جزایری، مدیر پروژه فاز ١٩ در شرکت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار ، با اشاره به پیشرفت ٧٥ درصدی در ساخت سکوهای این فاز، درباره مهندسی سکوها هم گفت: در این بخش نزدیک به ٩٠ درصد پیشرفت داریم که بخش انتهایی کار هم ارائه مدارک نهایی و تحویل آن به کارفرماست.

جزایری با بیان این که ٨٧ درصد خریدهای بخش کالاهای سکوها انجام شده است، ادامه داد: در بخش ساخت سکوها اولویت نخست ما ساخت عرشه‌های اصلی و عرشه C فاز ١٩ است که باید به سکوی SPD٢ وصل شود که در این بخش از پیشرفت ٧٠ درصدی برخوردار هستیم.  

وی پیشرفت سکوی A فاز ١٩ را ٦٥ درصد در بخش ساخت اعلام کرد و افزود: با توجه به این‌که سکوی B فاز ١٩ اولویت آخر در راه‌اندازی است هم اکنون از پیشرفت ٤٠ درصدی در بخش ساخت برخوردار است. 

جزایری ادامه داد:‌ سکوی A فاز ١٩ و سکوی B فاز ١٩ سال ٩٥ به صورت کامل راه‌اندازی می‌شوند، ضمن این که ساخت خط لوله میان این سکوها و خط لوله صادراتی ٣٢ اینچ آنها هم در این سال به پایان می‌رسد. 

جزایری وزن سکوهای فاز ١٩ را بعد از پایان ساخت ٢٥٠٠ تن اعلام کرد که ١٥٠٠ تن از آن مربوط به اسکلت فلزی و مابقی نیز شامل تجهیزات لوله کشی، پایپینگ، ابزار دقیق و مخابرات می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم بارگیری سکوی C فاز ١٩ اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه از یارد خرمشهر انجام شود، همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا در سال ٩٤ یک میلیارد فوت مکعب گاز از سکوی C فاز ١٩  و SPD٢ هرکدام به ظرفیت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب به تولید گاز کشور اضافه کنیم. 

به گزارش شانا، طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با هدف تولید ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد در روز، ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع در سال و یک میلیون تن اتان در سال در دست اجراست. 

پروژه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۴۸۰