طلا ۱۶ دلار ارزان شد

طلا ۱۶ دلار ارزان شد
قیمت جهانی طلا در جریان معاملات هفته گذشته ۱۶ دلار کاهش یافت و به ۱۱۷۰ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری را تقویت کرد، ارزش دلار افزایش یافت، قیمت طلا دیروز به پایین ترین رقم 11 هفته گذشته رسید و سومین هفته متوالی کاهشی را سپری کرد.
بر اساس گزارش بازار کار آمریکا، ماه گذشته در بخش غیرکشاورزی این کشور، 280 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد که بیشترین رقم از دسامبر گذشته تاکنون بود.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا دیروز تا 1.2 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم خود از 19 مارس تاکنون، یعنی 1162 دلار و 35 سنت رسید، اما بعدا با اندکی ترمیم، با نیم درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به 1170 دلار و 66 سنت رسید و کاهش 1.6 درصدی هفتگی برابر با 16 دلار را تجربه کرد. این سومین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین آنها از 24 آوریل تاکنون است.
کارلو آلبرتو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا موجب شد که قیمت طلا سطح حمایتی مهم 1175 و 170 دلار را پشت سر بگذارد.»
«رسیدن به پایین تر از این رقم ها موجب شد که طلا از محدوده قیمت 1170 تا 1220 دلاری که طی هفته های متوالی در درون آن قرار داشت خارج شود و در برابر کاهش های بیشتر و رسیدن به ارقام 1150 و 1131 دلار آسیب پذیرتر شود.»
پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا که یک پارامتر مهم برای سنجش عملکرد اقتصاد آمریکا محسوب می شود، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 1.5 درصد افزایش یافت. افزایش ارزش دلار موجب می شود تا قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا از جمله طلا، برای دارندگان سایر ارزها بالاتر برود. در صورت افزایش نرخ بهره تقاضا برای طلا کاهش خواهد یافت.
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۴۳۵