نفت آمریکا به 65 دلار می‌رسد

نفت آمریکا به 65 دلار می‌رسد
یک تحلیلگر برجسته بازار نفت با استناد به کاهش سکوهای حفاری نفت آمریکا گفت که انتظار دارد بهای نفت سبک آمریکا به رغم تولید بالای جهانی نفت تحت هدایت اوپک، به بالای 65 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، اندی هال تحلیلگر نفتی گفت: به رغم کاهش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا تولید نفت هنوز یک کاهش ثبت شده را تجربه نکرده است، اما این اتفاق خواهد افتاد.

برخی در بازار معتقدند که قیمت نفت پس از فراز‌ و نشیب سال گذشته به ثبات رسیده است.

اگرچه حفاری ها کارایی بیشتری پیدا کرده، اما اندی هال اعلام کرد که این امر نمی‌تواند در کوتاه‌مدت کاهش 60 درصدی تعداد سکوها در آمریکا را جبران کند.

وی با اشاره به نفت سبک آمریکا گفت: قیمت نفت به مرور زمان افزایش خواهد یافت و به سمت هزینه‌های جانبی تولید خواهد رفت و به نظر ما این رقم 65 دلار در هر بشکه است.

بهای نفت سبک آمریکا در معاملات روز جمعه با 50 سنت کاهش به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید و نفت برنت با 40 سنت کاهش 61 دلار و 63 سنت (پایین‌ترین سطح هفت هفته گذشته) معامله شد.

وزرای نفت کشور‌های عضو اوپک در پایان نشست 167 خود در وین سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه‌ای این سازمان را برای یک دوره شش ماهه دیگر تمدید کردند و به هشدار‌ها مبنی بر شروع مجدد یک دوره کاهش قیمت‌ها توجهی نشان ندادند.

اگرچه بهای نفت از ماه آوریل تاکنون یک روند افزایشی داشته، اما همچنان نسبت به قیمت‌های 100 دلاری تابستان سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

اندی هال تایید کرد که ساختار بازار نفت به شدت تغییر کرده و اوپک به جای کاهش تولید برای بالا‌بردن قیمت‌ها دفاع از سهم بازار خود را ترجیح می‌دهد.

وی همچمین خاطرنشان کرد که عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر‌کننده اوپک در زمینه تولید به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده اما ظرفیت مازاد تولید این کشور به دلیل افزایش تقاضای برق در تابستان به شکل قابل توجهی به صفر تنزل خواهد کرد.

اندی هال افزود: عواملی همچون نگرانیهای ژئوپلتیک در تعیین قیمت نفت امروز به صفر رسیده است.

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۵۱۹