زنگنه:ورود۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران به بازار یک ماه پس از لغو تحریم‌ها

زنگنه:ورود۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران به بازار یک ماه پس از لغو تحریم‌ها
وزیر نفت با بیان این که بازگشت نفت ایران به بازار جهانی پس از لغو تحریم ها، تدریجی خواهد بود گفت: «بلافاصله، یا یک ماه پس از اینکه تحریم ها لغو شد، ما نیم میلیون بشکه در روز نفت به بازار تزریق خواهیم کرد».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از اویل نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران می گوید، بازگشت نفت ایران به بازار جهانی پس از لغو تحریم ها، تدریجی خواهد بود. وی که در حاشیه ششمین سمینار بین المللی اوپک در وین با خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: «بلافاصله، یا یک ماه پس از اینکه تحریم ها لغو شد، ما نیم میلیون بشکه در روز نفت به بازار تزریق خواهیم کرد، و پس از 6 تا 7 ماه، ما به یک میلیون بشکه در روز خواهیم رسید و من فکر نمی کنم که با بلوغی که در اوپک وجود دارد، این افزایش تاثیر بدی بر بازار داشته باشد.»

وی با تاکید بر اینکه تهران اهمیت زیادی برای سهم خود از بازار نفت قائل است گفت: «... در دراز مدت و میان مدت، شکل جدید قراردادهای ایران برای پروژه های جدید... ارائه خواهد شد و ما قراردادهای جدیدی بر مبنای این چهارچوب و ساختار جدید امضا خواهیم کرد که معتقدیم برای سرمایه گذاران (و شرکت های نفتی بین المللی) جذاب تر خواهد بود.» زنگنه افزود، «ثبات بازار نفت از طریق توازن در عرضه همچنان یکی از اولویت های اوپک در هر شرایطی است.» وی گفت: «صنعت انرژی باید از سیاست به دور باشد و از تحریم ها و محدودیت ها آزاد باشد و به خدمات مالی، فن آوری و بازارها دسترسی داشته باشد تا توسعه بیشتر ظرفیت تولید در کشورهای عضو تامین شود.»

زنگنه روز چهارشنبه برای شرکت در ششمین سمینار بین المللی اوپک وارد وین، پایتخت اتریش شد. وی در بدو ورود به وین، خواستار «تصمیم مناسب» اوپک برای کنترل فزونی عرضه در بازار جهانی شد.
زنگنه گفت: «کاملا واضح است که ما شاهد فزونی عرضه در بازار هستیم و این فزونی عرضه بر قیمت ها فشار می آورد... اکنون این مسئولیت ماست که وضعیت را بررسی کنیم و تصمیم مناسبی برای برقراری توازن در بازار بگیریم، اما این به اجماع میان تمام اعضای اوپک نیاز دارد.» صد و شصت و هفتمین نشست وزرای نفت اوپک روز جمعه در وین اتریش برگزار خواهد شد./تسنیم

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۵۰۴