روس ها به صنعت نفت ایران باز می گردند

روس ها به صنعت نفت ایران باز می گردند
شرکت لوک اویل روسیه اعلام کرده که تمایل دارد پس از رفع تحریم ها، به صنعت نفت ایران بازگردد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، پیشرفت مذاکرات هسته ای و تقویت احتمال رفع تحریم ها، روسها را نیز به تکاپو واداشته تا برای بازگشت به صنعت نفت ایران برنامه ریزی کرده و مذاکراتی را با مقامات ایران انجام دهند.

خبرگزاری ایتارتاس، واجیت علی اکبروف مدیرعامل شرکت نفتی و گازی لوک اویل روسیه بعد از دیدار هفته گذشته خود با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در وین، اعلام کرد که این شرکت روس علاقه دارد تا بعد از لغو تحریم های ضد ایرانی، به بازار این کشور بازگردد.

علی اکبروف با تاکید بر آنکه دیدارش با وزیر نفت ایران بسیار معنادار بوده است، گفت: ما در حال حاضر مشغول بررسی فرصت های ورود به ایران بعد از لغو تحریم ها هستیم. لوک اویل میدان اناران را در ایران کشف کرد و علاقه داریم که بار دیگر به آن میدان بازگردیم.

مدیرعامل لوک اویل البته تاکید کرد که در دیدارش با وزیر نفت ایران هیچ پروژه ای به جز میدان اناران مورد بحث قرار نگرفته است.

وی با اشاره به آنکه ایران به مشارکت با سرمایه گذاران عمده علاقه مند است، گفت: اکنون در یک مرحله حساس قرار داریم. مسئله مهم قوانین توسعه میادین است که بعد از لغو تحریم ها به تصویب می رسند و ایران نیز همایشی را در این خصوص برای سرمایه گذاران خارجی برگزار می کند.

علی اکبروف افزود: ما بسیار خوشبین بوده و منتظر همکاری های خوبی با ایران بعد از لغو تحریم ها هستیم.

مدیرعامل لوک اویل چند ماه پیش نیز در اظهارنظری از تمایل این شرکت برای بازگشت به ایران و فعالیت مجدد در میدان اناران خبر داده بود.

شرکت لوک اویل روسیه پیش از این از بازگشایی دفتر خود در تهران خبر داده و اعلام کرده بود: ما به دنبال آن هستیم تا بعد از لغو کامل تحریم ها علیه ایران در پروژه های این کشور مشارکت کنیم.

میدان نفتی اناران در مرز ایران و عراق قرار دارد و شرکت لوک اویل از سال ٢٠٠٣ کار روی این میدان را آغاز کرد. اما با اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران، این شرکت روس نیز فعالیت های خود در ایران را متوقف کرد.
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۵۱۰