قیمت نفت پایین است

قیمت نفت پایین است
سفیر نروژ در تهران ضمن اشاره به پایین بودن قیمت نفت اظهار داشت که کاملا به امکان رسیدن به توافق جامع و نهایی هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ خوش بین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از مهر، خانم «اود لیزه نورهایم» ((Aud Lise Norheim سفیر نروژ در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی وی از نتیجه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ گفت: امیدوارم دو طرف به ضرب الاجل تعیین شده پایبند بمانند اما امکان تاخیر در رسیدن به توافق نیز وجود دارد.

وی افزود: با این حال خوش بین هستم که دو طرف پیش از رسیدن به ضرب الاجل تعیین شده در روز ۱۱ تیرماه به توافق نهایی برسند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان توافق کرده اند که تا روز ۱۱ تیرماه نگارش متن توافق جامع هسته ای را براساس راه حل های بدست آمده در روز ۱۳ فروردین در لوزان سوئیس به پایان برسانند. این در حالی است که دو طرف امکان تمدید زمان مذاکرات را نیز رد نکرده اند.

این دیپلمات نروژی با بیان اینکه رسیدن به توافق برای ایران و گروه ۱+۵ از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، تصریح کرد: تمام کسانی که درگیر این مذاکرات هستند باید سخت کار کنند تا این توافق حاصل شود زیرا هم برای ایران و هم برای دنیا تاثیرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

سفیر نروژ در پاسخ به این سوال که اگر تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شوند، چه تاثیری بر روابط دو کشور خواهد داشت، گفت: اگر تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران برچیده شوند، کار، تجارت و همکاری اقتصادی آسان تر خواهد شد و این موضوع به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای دیگر با ایران از جمله روابط ایران با نروژ کمک می کند.

خانم نورهایم گفت که شرکت های نروژی علاقمند به حضور در بازار ایران هستند.

 قیمت نفت پایین است

سفیر نروژ در پاسخ به سوال دیگر درباره بهای کنونی نفت در بازارهای جهانی گفت: البته قیمت نفت پایین است و این موضوع بر اقتصاد ایران و ما تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه کشورش اقتصادی قوی دارد، تصریح کرد: اگرچه اقتصاد ما قوی است اما با این حال دولت نروژ در حال بازطراحی اقتصادی (برای مواجهه با کاهش قیمت های جهانی نفت) است.

این دیپلمات نروژی در عین حال از هرگونه اظهار نظر درباره قیمت مناسب نفت در بازارهای جهانی خودداری کرد.

نورهایم گفت: نروژ تجربه بیشتری نسبت به ایران در زمینه انرژی دارد و تصور می کنم علاقمندی بالایی برای همکاری بین شرکت های ایرانی و نروژی در زمینه تکنولوژی نفت و گاز و پالایشگاه ها وجود داشته باشد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۶۹۱