کشف یک ذخیره جدید گازی در آرژانتین

کشف یک ذخیره جدید گازی در آرژانتین
شرکت دولتی انرژی وا‌پی‌اف آرژانتین روز یکشنبه (١٧ خردادماه) از کشف یک ذخیره حاوی شیل گس در میدان واکا موئرتا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از شانا، وا‌ پی‌اف روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ذخیره جدید شیل گس در میدان بزرگ واکا موئرتا در جنوب این کشور کشف کرده است.
  • به گفته وا‌پی‌اف، کشف این ذخیره در جنوب ایالت نئوکن نشان می‌دهد که میدان واکا موئرتا دارای ذخایر گازی بیشتری است.

    در این بیانیه آمده است: نتایج اولیه حاکی از قابلیت بالای تولید گاز در این میدان است. ظرفیت تولید اولیه از چاه لا ریبرا ایکس-یک با ضخامت ٢٥٣ متر، ٤٣ هزار مترمکعب در روز است.

    این اکتشاف پس از کشف ماه گذشته یک میدان نفتی متعارف در جنوب ایالت ریونگرو با ظرفیت حدود ٤٠ میلیون بشکه اعلام می‌شود.

    براساس این گزارش، در پی مصادره شرکت وا‌پی‌اف از رپسول اسپانیا در سال ٢٠١٢ میلادی، این شرکت آرژانتینی برای انجام فعالیتهای اکتشافی تحت فشار قرار گرفته است.

    آرژانتین که سومین اقتصاد آمریکای لاتین به شمار می‌رود، بر این باور است که افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه واکا موئرتا می‌تواند به کاهش واردات انرژی این کشور کمک کند. به دلیل واردات انرژی آرژانتین، ذخایر اندک ارزی این کشور رو به پایان است.

    بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل سیاستهای مداخله‌گرانه دولت تمایلی به حضور در این کشور ندارند. از جمله اقدامهای مداخله‌گرانه دولت آرژانتین می‌توان به محدودیت در واردات، کنترل ارز داخلی و مصادره شرکت واپی‌اف از شرکت رپسول اسپانیا در سال ٢٠١٢ میلادی اشاره کرد.

    بنابراین گزارش، شرکت دولتی نفت وا‌پی‌اف آرژانتین اعلام کرده بود که در نظر دارد ٢٠٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای تأمین هفت میلیارد دلار کسری انرژی سالانه این کشور جذب کند.

    اداره انرژی آرژانتین نیز پیشتر اعلام کرده بود که تولید گاز طبیعی آرژانتین در سال ٢٠١٤ میلادی با ٠,٥ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ٤١.٤٨ میلیارد مترمکعب رسید.

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۶۱۱