روسیه نفت ایران را وارد یا سواپ نمی‌کند

روسیه نفت ایران را وارد یا سواپ نمی‌کند
وزیر انرژی روسیه گفت کشورش برنامه ای برای واردات یا سواپ نفت ایران ندارد اما تجار روسی به این کشور برای فروش نفت در بازار بین المللی کمک می کنند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز،‌وزیر انرژی روسیه گفت کشورش برنامه ای برای واردات نفت از ایران ندارد و نفت ایران برای اجرای قرارداد شرکت های روسی در قالب عملیات سواپ مورد استفاده قرار نمی گیرد.

الکساندر نواک در عین حال تصریح کرد تجار روسی می توانند به ایران برای فروش نفت خود در بازار بین المللی کمک کنند و ایران می تواند از پولی که از این طریق بدست می آورد برای خرید کالاهای روسی استفاده کند.

وی افزود:«ما خودمان یک کشور تولیدکننده هستیم و قصد نداریم نفت آن ها را بخریم».

نواک در ادامه در تناقض با جملات قبلی خود گفت: «در چارچوب یادداشت تفاهم توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور، ایران به ما نفت می فروشد و پول آن برای خرید کالا از روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. تجار ما اگر ممکن باشد به یافتن خریدار کمک می کنند.»

وزیر نفت ایران چندی پیش ابراز امیدواری کرده بود واردات نفت ایران توسط روسیه در هفته جاری آغاز شود. امروز خبری نیز از صادرات 100 هزار تن غله روسیه به ایران منتشر شد که تصور می شود در چارچوب توافق مبادله نفت در برابر کالا بین دو کشور انجام شده است.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۵۴۸