مذاکره مقامهای نفتی ایران و شل در تهران/حضور ایران در پروژه های پتروشیمی آفریقا

مذاکره مقامهای نفتی ایران و شل در تهران/حضور ایران در پروژه های پتروشیمی آفریقا
مدیران ارشد شرکت های خارجی از کشورهای ژاپن، زیمباوه، آلمان و شل هلند در روزهای اخیر به تهران سفر کرده و با مقامهای نفتی ایران به مذاکره پرداختند و از سوی دیگر بنابردرخواست یک مقام زیمباوه ای، گروهی از متخصصان نفتی به این کشور آفریقایی عزیمت خواهند کرد .
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، محمد حسن پیوندی معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: نقطه تمرکز و ثقل تمام این دیدار ها با طرف های خارجی از جمله شرکت هلندی شل، گفت وگو در خصوص نحوه ادامه یا همکاری های مشترک و سرمایه گذاری های جدید با توجه به ظرفیت های آینده صنعت پتروشیمی ایران بود.

وی افزود: معاون وزیر معدن و توسعه صنایع زیمباوه نیز با حضور در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکراتی انجام داد که براساس آن مقرر شد گروهی از متخصصان و کارشناسان ایرانی به منظور بررسی توانمندیها و امکان برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع هیدروکربوری آن کشور پس از دریافت درخواست رسمی ، به این کشور آفریقایی سفر کنند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیوندی در دیدار مقام زیمباوه ای ،ضمن معرفی توانمندی های ایران در زمینه اجرای پروژه های عظیم در صنعت پتروشیمی در بخش های بالادستی، میانی و پایین دستی به طرف های خارجی، نحوه ارائه خدمات در زمینه تأمین تجهیزات و دانش فنی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور زیمباوه را مورد بحث قرار داد.

طی ماههای اخیر که احتمال رفع تحریم ها افزایش یافته، مذاکراتی با شرکت های بین المللی برای حضور در بخش های مختلف صنعت نفت ایران از جمله پتروشیمی انجام شده است.

چندی پیش نیز هیات هایی از ژاپن و چین برای گفت وگو درباره سرمایه گذاری در پروژه های صنعت پتروشیمی به ایران سفر کرده بودند.
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۵۴۲