روس ها می توانند به فروش نفت ایران کمک کنند

روس ها می توانند به فروش نفت ایران  کمک کنند
وزیر انرژی روسیه گفت: معامله گران روسی می توانند در فروش نفت خام ایران در بازارهای بین المللی کمک کنند و این کشور نیز می تواند پول دریافتی از فروش نفت خود را برای خرید کالاهای روسی استفاده کند
پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از  ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو حاکی است ، منابع خبری به نقل از آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کردند : مسکو برنامه ای برای واردات نفت از ایران ندارد و از نفت این کشور برای اجرای قرارداد شرکتهای روسی به وسیله فعالیتهای سوآپ استفاده نخواهد شد.
خبرگزاری اینترفکس نیز به نقل از نواک ، گزارش داد: روسیه یک کشور تولیدکننده نفت است و قصد خرید نفت از ایران را ندارد.
چندی پیش برخی رسانه ها ادعا کردند که طرح تهاتر نفت و کالا میان ایران و روسیه اجرا می شود که بر اساس آن روسیه نفت ایران را خریداری کرده و در مقابل کالا به ایران ارسال می کند.
سید محسن قمصری مدیر امور شرکت ملی نفت ایران در واکنش به این خبر اظهار داشت: این توافق به منزله تهاتر کالا در برابر نفت نیست.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه روس ها باید نفت خام ایران را دریافت و آن را فروخته ، سپس پولش را در صندوقی واریز نمایند، تصریح کرد: بر اساس منابع این صندوق، امکان خرید انواع کالا و تجهیزات فراهم می شود.
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۶۶۹