دستورعمل توسعه و افزایش توان علمی طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی

دستورعمل توسعه و افزایش توان علمی طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری از تصویب دستورعمل توسعه و افزایش توان علمی، نوآوری و فناوری طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، محمدرضا مقدم در بیست و پنجمین نشست شورای راهبری توسعه فناوریهای انرژی کارآمد، تجدیدپذیر و محیط‌ زیست صنعت نفت که در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد، بر توسعه پژوهشهای فناورانه حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید کرد.

وی با اشاره به تصویب دستورعمل توسعه و افزایش توان علمی، نوآوری و فناوری طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی و تأکید بر ضرورت و اهمیت تصویب و ابلاغ این دستورعمل، گفت: تصویب این دستورعمل فرصتی مغتنم است برای توسعه پژوهشهای کاربردی و بازار محور در حوزه وزارت نفت و بویژه بهینه‌سازی مصرف انرژی که اجرای آن نیازمند تلاش و همکاری همه دستگاههای ذی ربط است.

همچنین در این نشست، مهدی رحمتی، مشاور وزیر نفت و رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز با اعلام آمادگی شرکت بهینه‌سازی برای حمایت از بومی سازی فناوریهای مطرح در طرحهای بند "ق" ازعزم جدی این شرکت برای توسعه فناوریهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور خبر داد.

شناسایی بسته فناوریها و مراکز پژوهشی ذیصلاح، تدوین نقشه راه توسعه فناوریها،RFP  نیازمندیهای فناورانه و برقراری ارتباط موثر ذینفعان در طرحهای مصوب بهینه‌سازی مصرف انرژی از دیگر مواردی بود که به عنوان الزامات اجرای اثربخش این دستورعمل مورد بحث، بررسی و تحلیل اعضا قرار گرفت.

شایان ذکر است که برنامه پیشنهادی دبیرخانه برای اجرای دستورعمل بررسی و مقرر شد طرحهای بند "ق" که به تصویب شورای اقتصاد رسیده است با اولویت نخست در دستور کار تدوین نیازمندیهای فناورانه قرار گیرد.

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۵۳۱